arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸

روسیه موشک بالستیک قاره‌پیمای توپول–ام را آزمایش کرد

وزارت دفاع روسیه پنجشنبه شب اعلام کرد، پرتاب آموزشی موشک بالستیک قاره‌پیمای "توپول -ام" با موفقیت انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: پرتاب آموزشی موشک بالستیک قاره‌پیمای توپول –ام پنجشنبه در پایگاه "کاپوستین یار" در استان استراخان در جنوب غرب روسیه با موفقیت انجام شد و با موفقیت به هدف مجازی در قزاقستان اصابت کرد.

وزارت دفاع روسیه افزود: این آموزش بار دیگر، صحت تصمیمات فنی اتخاذ شده و آمادگی برای جنگ واقعی یگان راهبردی موشکی روسیه را ثابت کرد.

آخرین پرتاب موشک قاره پیمای توپول-ام در ۳۰ سپتامبر (۸ مهر ماه) صورت گرفت که از پایگاه آزمایشی هوایی-فضایی"پلسیتسک" روسیه با موفقیت انجام شد و آنالوگ کلاهک رزمی موشک پرتاب شده در نقطه معینی در منطقه "کامچاتکا" در شرق روسیه به زمین رسید.

موشک بالستیک توپول –ام یک موشک قاره پیماست که طراحی آن در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی صورت گرفت و نخستین نمونه آن نیز، اوایل دسامبر ۱۹۹۴ میلادی با موفقیت آزمایش شد.

این موشک از جمله موشک‌های قاره‌پیمای ۳ مرحله‌ای با برد ۱۰۵۰۰ کیلومتر است. موشک مذکور دارای کلاهکی سنگین بوده و همچنین تعدادی دستگاه ضد رادار برای جلوگیری از ردیابی در آن تعبیه شده است. وزن موشک توپول-ام حدود ۴۷ تن است و از بهترین موشک‌های جهان به شمار می‌آید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان