arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸

نصب نسل جدید فیلتر‌های دوده بر روی ۵۰ اتوبوس تندرو پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود فیلتر‌های جاذب دوده که براساس آخرین تکنولوژی ساخته شده‌اند خبرداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن پورسیدآقایی با اشاره به نصب ۵۰ فیلتر دوده نسل جدید بر روی اتوبوس‌های دوکابین پایتخت با بیان اینکه در شهر تهران حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین در خطوط BRT فعال هستند گفت: اتوبوس‌های BRT با اینکه معاینه فنی دارند، اما به دلیل دیزلی بودنشان دارای دود ذاتی هستند که برهمین اساس باید فیلتر دود بر روی آن‌ها نصب شود.

وی درباره نوع فیلتر‌های نصب شده روی اتوبوس‌ها نیز با تاکید براینکه این فیلتر‌های دوده متفاوت است و براساس آخرین تکنولوژی تهیه شده است. گفت: به گونه‌ای که اگر اتوبوس‌ها تا حد کمی روغن سوزی داشته باشند باز هم فیلتر‌های دوده فعال هستند و حتی تا ۹۰ درصد گاز‌های خروجی از اگزوز اتوبوس‌ها را پایش می‌کند.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه این نوع فیلتر‌های دوده جدید عمر زیادی دارند و به صورت آنلاین پایش می‌شوند، تصریح کرد: در این مرحله ۵۰ فیلتر دوده خریداری شده و به نظر می‌رسد با توجه به تکنولوژی آنها، هر هشت ماه یکبار لازم است که این فیلتر‌ها تمیز شود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در مورد منابع اجرای این طرح نیز با بیان این که هزینه نصب فیلتر‌های دوده ۱۰۰ درصد از سوی شهرداری تامین می‌شود، اظهار کرد: هر فیلتر دوده ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که تمامی این هزینه‌ها را شهرداری می‌پردازد، این فیلتر‌ها می‌توانند ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون را جذب کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان