arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸

هلند: به ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس می‌پیوندیم

«مارک روته» نخست وزیر هلند تأیید کرد که کشورش به طرح فرانسه برای تشکیل ناوگان دریایی اروپایی‌ها در خلیج فارس ملحق می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مارک روته» نخست وزیر هلند تأیید کرد که کشورش به طرح فرانسه برای تشکیل ناوگان دریایی اروپایی‌ها در خلیج فارس ملحق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روته جمعه شب به خبرنگاران گفت: تضمین عبور و مرور آزادانه و امن، موضوعی بسیار مهم است. هلند خوشحال است که در این طرح مشارکت می‌کند.
«استف بلوک» وزیر خارجه هلند نیز در توئیتر نوشت که کشورش یک کشتی و یک بالگرد به ائتلاف دریایی اروپایی‌ها در خلیج فارس اعزام می کند.
دولت هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ کشتی و بالگرد آن از اواخر ژانویه ۲۰۲۰ تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۰ به این ائتلاف محلق خواهد شد.
خبرگزاری داچ نیوز دوشنبه گذشته به نقل از منابع دولتی نوشت: ناو نظامی هلند قرار است از ژانویه سال آینده میلادی به مدت ۶ ماه در ناوگان دریایی اروپا به رهبری فرانسه حضور داشته باشد.
این ائتلاف اروپایی‌ها بنا بر طرح فرانسه ایجاد شده و چند نیروی هلندی نیز در آن مشارکت خواهند داشت. این نیروها در پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی مستقر خواهند شد.
«فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه اخیراً با حضور در پایگاه دریایی کشورش در ابوظبی به خبرنگاران گفت: پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی به مقر اصلی مأموریت‌های دریایی تحت هدایت اروپا برای محافظت از آبهای خلیج‌فارس تبدیل خواهد شد.
وزیر امور خارجه فرانسه در حالی از تلاش اروپایی برای تأمین امنیت آبهای راهبردی منطقه خلیج فارس سخن گفته که کشورش هزاران کیلومتر آنسوتر از منطقه خلیج فارس واقع شده است.
جمهوری اسلامی ایران بتازگی طرح ابتکار صلح هرمز را به کشورهای منطقه پیشنهاد کرده و معتقد است که تأمین امنیت آبهای خلیج فارس و بویژه تنگه راهبردی هرمز به عنوان شاهراه انرژی جهان، جز به دست کشورهای منطقه تأمین نخواهد شد و ائتلافی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بهترین و مؤثرین راه تأمین این منطقه راهبردی است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان