arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸

گانتس: اعضای لیکود خواستار تشکیل کابینه ائتلافی بدون نتانیاهو هستند

«بنی گانتس» رئیس حزب «آبی- سفید» اسرائیل جمعه شب گفت که اعضای حزب نتانیاهو ابراز تمایل کردند که کابینه جدید، بدون حضور وی تشکیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«بنی گانتس» رئیس حزب «آبی- سفید» رژیم صهیونیستی جمعه شب گفت که اعضای حزب نتانیاهو ابراز تمایل کردند که کابینه جدید، بدون حضور وی تشکیل شود.

به گزارش روسیا الیوم، گانتس افزود: نتانیاهو به باری بر دوش اعضای حزب لیکود تبدیل شده است. آنان در گفت وگوهای جداگانه بین خودشان و با من، درباره تشکیل دولت وحدت بدون نتانیاهو صحبت می‌کنند.

وی گفت: در صورت تبرئه نتانیاهو از اتهام های فساد، او می تواند برای دو سال بعد نخست‌وزیر باشد.

رئیس حزب آبی- سفید پیش تر نیز گفته بود: من خواستار تشکیل کابینه وحدت ملی به ریاست خودم هستم که برای دو سال رییس آن باشم و در صورتی که نتانیاهو تبرئه شد، بعد از دو سال او نخست‌وزیر شود.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌وزیر مستقر در رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

نتانیاهو اوایل ماه جاری از تشکیل کابینه فراگیر انصراف و به «رووین ریولین» رییس این رژیم اطلاع داد که قادر به این اقدام نیست و ریولین نیز «بنی گانتس» رهبر حزب آبی- سفید را مکلف به تشکیل کابینه کرد؛ اما او نیز با شکست مواجه شد.

خانواده نتانیاهو در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستکم ۱۲ بار در پرونده‌های هزارگان خود، به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنهاست.

فقط در یکی از این موارد، نتانیاهو در یک بازجویی چهار ساعته در ماه اوت به سؤالات پلیس رژیم صهیونیستی در مورد پرونده ۴۰۰۰ یا «پرونده بِیزِک» پاسخ داد؛ پرونده‌ای که تحقیقات در مورد آن از زمستان سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان