arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

یوسف بن علوی با ظریف دیدار کرد

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان که به تهران سفر کرده، دقایقی پیش با حضور در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد. به نظر می‌رسد این سفر در راستای گفتگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بحث و تبادل نظر درباره ابتکار «صلح هرمز» صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یوسف بن علوی با ظریف دیدار کرد«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان که به تهران سفر کرده، دقایقی پیش با حضور در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

به نظر می‌رسد این سفر در راستای گفتگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بحث و تبادل نظر درباره ابتکار «صلح هرمز» صورت گرفته است.

پیش از این سید عباس موسوی از سفر یکی دو مقام خارجی به ایران خبر داده بود که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی می‌شود.

یوسف بن علوی چهارم آذر ماه سفری به واشنگتن داشت و با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد. پامپئو ضمن عالی توصیف کردن دیدار با بن‌ علوی، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «از عمان به دلیل همکاری در موضوعات ضد تروریسم و مشارکت در اتحاد استراتژیک خاورمیانه قدردان هستیم.ما به همکاری [با عمان] برای حمایت از یک راهکار سیاسی در یمن ادامه می‌دهیم.»

گفتنی است روزنامه کویتی الجریده پنجم آذر ماه در مطلبی از سفر وزیر خارجه عمان به تهران خبر داد و نوشت: قرار است «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان نیز هفته آینده برای ابلاغ موافقت کشورش با طرح صلح هرمز به تهران سفر کند.

سید عباس موسوی چهارم آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفته بود که چند کشور شامل سه کشور پاسخ مثبت به نامه رئیس جمهور را به صورت مکتوب دادند و بقیه هم احتمالا در حال بررسی هستند.

به گزارش فارس، «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان ۳۰ اردیبهشت ماه به منظور انجام سفری چند ساعته به تهران آمد و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد و پنجم مرداد ماه نیز برای دومین بار به تهران سفر و با ظریف دیدار کرد. وزرای خارجه ایران و عمان شهریور سال جاری نیز در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم دیدار کرده بودند.

نظرات بینندگان