arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸

چین: اظهارات پمپئو درباره جاسوسی هوآوی دروغی سمی است

وزارت خارجه چین به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در خصوص جاسوسی شرکت‌های فناوری این کشور از کاربران خود واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از خبرگزرای اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره جاسوسی شرکت‌های «هوآوی» و «زد تی ای» از کاربران خود را به عنوان «دروغ سمی» توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه اعلام کرد آنچه پمپئو می‌گوید دروغی سمی است. پمپئو مدعی است که هوآوی در اسرائیل، انگلیس و آمریکا مالکیت معنوی را سرقت می‌کند، ما دفعات بی شماری در این باره توضیح خواستیم، اما آمریکا از پاسخ دادن طفره می‌رود، زیرا جوابی برای آن ندارد. تا به امروز نه یک کشور واحد، نه یک شرکت واحد و نه حتی یک فرد قادر به ارائه شواهدی در خصوص تهدیدات امنیتی هوآوی نبوده است.

این مقام وزارت خارجه چین یادآور شد آمریکا مدت‌ها پیش از شرکت‌های فناوری اطلاعاتی خود خواسته تا اطلاعات شخصی کاربران خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

روز دوشنبه وزیر خارجه آمریکا مدعی شد اسنادی که نشان می‌دهد شرکت‌های هوآوی و زد تی‌ ای در اقدامات جاسوسی و سرقت مالکیت معنوی نقش دارند، باید به عنوان زنگ هشداری تلقی شود که تجهیزات نسل پنجم آن‌ها می‌تواند اروپا را در معرض درز گسترده اطلاعات شخصی قرار داده و به زیرساخت‌های مهم آن لطمه وارد کند. پمپئو اتحادیه اروپا را ترغیب کرد شرکت‌های اروپایی مانند اریکسون و نوکیا و شرکت کره جنوبی سامسونگ را جایگزین شرکت‌های چینی کنند.

کمیسیون فدرال ارتباطات دولت آمریکا پیشتر خرید تجهیزات از شرکت‌های فناوری چینی هوآوی و زد تی‌ ای با منابع مالی دولت فدرال را ممنوع اعلام کرد.

دولت دونالد ترامپ در ماه مه میلادی هوآوی را در فهرست تحریم اقتصادی قرار داد و در این تصمیم به وجود دغدغه‌های امنیت ملی اشاره کرد، اما به تازگی توافق کرد بار دیگر مجوز عمومی موقتی را برای کمک به اپراتور‌های شبکه محلی در آمریکا ارائه کند.

نظرات بینندگان