arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰

"از سامسونگ خواسته‌ايم حتما عذرخواهي كند"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده بخش توليد سامسونگ در ايران، تيزر تبليغاتي و ضدايراني كه در آن يك محصول تبلت شرکت سامسونگ تبليغ شده است را در جهت خودتحريمي اقتصادي ايران دانست و تصريح كرد: با اين اقدام به دنبال برهم زدن روابط اقتصادي ايران و كره‌جنوبي هستند.

همچنين به گفته وي در حال حاضر حدود 18 هزار نيروي كار ايراني در بخش توليد سامسونگ در ايران مشغول به كارند.

محمدحسين برخوردار كه عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني تهران نيز است، در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مورد تيزر تبليغاتي و ضدايراني كه در آن يك محصول تبلت شرکت سامسونگ تبليغ شده است، عنوان كرد: شركت سامسونگ با شركت و شبکه تلويزيون کابلي HOT كه اين تيزر را تهيه كرده، رابطه‌اي ندارد و اين شركت در اين تيزر تبليغاتي حركت زشت و نامانوسي انجام داده است.

وي اين گونه اقدامات را در جهت برهم زدن روابط تجاري ايران و كره‌جنوبي دانست و افزود: هرچند شركت سامسونگ اعلام كرده كه در اين تيزر نقشي نداشته و از طريق دفتر كره به دفتر رژيم صهيونيستي اعلام كرده‌ كه چرا اين كار را انجام داده‌اند، اما ما به آن‌ها اعلام كرده‌ايم كه حتما بايد عذرخواهي كنند.

برخوردار با بيان اينكه از نام شركت سامسونگ سوءاستفاده شده است، خاطرنشان كرد: ايران با آن شركت كابلي HOT كه از طريق كابل نوري كار پوشش كانال‌ها را انجام مي‌دهد، هيچ ارتباطي ندارد و اين شركت با ساخت اين تيزر خودش را مسخره كرده است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر كشورهاي اروپايي ايران را تحريم اقتصادي كرده‌اند و ما با چندين شركت ديگر در حال كار هستيم كه با اين گونه اقدامات مي‌خواهند كاري كنند كه ما خودتحريمي كنيم.

عضو هيات رييسه اتاق تهران متذكر شد: اهداف آن‌ها با اين كارها اين است كه جنگ اقتصادي ناخواسته از سوي ما شروع شود.

به گفته نماينده بخش توليدي سامسونگ در ايران در حال حاضر تقريبا 15 هزار نيروي كار در بخش توليدي سامسونگ در ايران مشغول به كارند و اين به غير از 700 نمايندگي تعميرات سامسونگ است كه در هر كدام حداقل چهار نفر شاغل هستند و فروشگاه‌هاي عرضه‌هاي محصولات سامسونگ هم كه چندين نفر را مشغول به كار كرده‌اند.

وي در پايان سخنانش يادآور شد كه تاكنون شركت سامسونگ در زمينه ارائه تكنولوژي‌ها به ايران، همكاري مناسبي داشته است.

به گزارش ايسنا، اين در حالي است كه از مجلس خبر رسيده كه احتمال دارد طرح دو فوريتي در مجلس مطرح شود كه ايران تمامي خريدها از شرکت سامسونگ را ممنوع كند.

علت اين موضوع پخش تيزر تبليغاتي شركت و شبكه تلويزيوني HOT است كه در آن به مردم ايران توهين شده است.
نظرات بینندگان