arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸

خروج نیرو‌های آمریکا از شمال‌شرق سوریه / وزیر دفاع آمریکا: تعداد نیرو‌های ما در سایر نقاط سوریه ۶۰۰ نفر است

وزیر دفاع آمریکا از خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال شرق سوریه خبر داد و گفت، پس از کاهش تعداد نیروها، وضعیت حدود ۶۰۰ سربازی که در سایر مناطق این کشور مستقر هستند، باثبات‌تر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع آمریکا از خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال شرق سوریه خبر داد و گفت، پس از کاهش تعداد نیروها، وضعیت حدود ۶۰۰ سربازی که در سایر مناطق این کشور مستقر هستند، باثبات‌تر شده است.

"مارک اسپر" به خبرگزاری رویترز گفت، در صورت نیاز، امکان جابجایی نیرو در سطح محدود وجود دارد اما، در آینده قابل پیش بینی تعداد نیروها حدود ۶۰۰ نفر است.

اسپر که برای شرکت در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به لندن سفر کرده بود، چهارشنبه شب در گفت وگو با رویترز، امکان کاهش نیروهای آمریکایی در سوریه را در صورت همکاری متحدان اروپایی رد نکرد و گفت، اگر یک کشور متحد تصمیم بگیرد ۵۰ نیرو به ما بدهد، امکان مرخص کردن ۵۰ تن از نیروهای ما فراهم می شود.

ارتش آمریکا می گوید توجه خود را به جلوگیری از حضور دوباره داعش در سوریه معطوف کرده است و ماه گذشته به حمله ای دست زد که موجب کشته شدن "ابوبکر البغدادی"، رهبر داعش، شد.

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا، نیز که برای شرکت در نشست ناتو به لندن رفته بود، گفت، می خواهد نیروهای آمریکایی باقی مانده در سوریه تضمین دهند ذخایر نفت این کشور به دست داعش نمی افتد.

ترامپ ماه اکتبر دستور اولیه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را صادر کرد.

دو سال پس از شروع جنگ داخلی سوریه و طبق فرمان "باراک اوباما"، رییس جمهوری وقت آمریکا، در ژوئن ۲۰۱۳ به سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا(سیا) ماموریت داد، در قالب برنامه‌ای با بودجه سالانه یک میلیارد دلاری، تسلیحات نیروهای مخالف حاکمیت مرکزی در سوریه را تامین کند. مجلس نمایندگان آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۴ علاوه بر صدور مجوز آموزش و تسلیح مخالفان، با تخصیص بودجه‌ای تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار برای تربیت و تجهیز نیرو علیه داعش موافقت کرد.

با محاصره کوبانی، نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۴ عملیات پشتیبانی از نیروهای مبارز کرد را شروع کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان