arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تکذیب اعدام یک خواننده / دستور رهبر معظم انقلاب درباره شبکه ملی اطلاعات / درخواستی درباره فردوسی پور همزمان با شروع به کار مزدک میرزایی درر ایران اینترنشنال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مصباح یزدی کاندیدای خبرگان می شود
تسنیم نوشت: آیت الله مصباح یزدی بنا به دعوت علما، طلاب، دانشجویان و مردم مشهد، فردا از این حوزه انتخابیه کاندیدای مجلس خبرگان خواهد شد.

آشنا: بهترین مجری تلویزیون خانه نشین شده
مشاور رییس جمهور و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت در نامه‌ای خطاب به محسنی اژه‌ای خواستار بررسی مجدد موضوع عادل فردوسی‌پور و برنامه نود در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما شد. این نامه در تاریخ ۱۰/۰۹/۹۸ برای رییس شورای نظارت ارسال شده‌است.

افزایش ۴۰ هزار تومانی عوارض خروج از کشور در بودجه ۹۹ 
در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده تا عوارض خروج برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان باشد در حالی که در سال جاری ۲۲۰ هزار تومان پیش‌بینی شده بود. بر این اساس عوارض خروج برای مسافران برای بار دوم تا ۵۰ درصد و برای بار سوم تا ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

تمام اسباب زندگی رهبر معظم انقلاب به‌اندازه بار یک وانت هم نمی شود
حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای دوری از اشرافی گری را از خانواده و وابستگان خود آغاز کرده‌اند به‌نحوی‌که هیچ‌یک از فرزندان ایشان از خود منزل مسکونی ندارند و در جایی نیز استخدام نیستند و اگر تمام اسباب زندگی رهبر انقلاب را جمع بکنید حتی به‌اندازه بار یک وانت هم نخواهد شد.

عدم تمایل به مشارکت در انتخابات، نمادی از یاس نخبگان است
محسن هاشمی در جلسه شورای شهر تهران گفت: در طول دهه گذشته، صدای جریانات اجتماعی مترقی و پیشرو در جامعه ما ، کم رنگ شده و نسبت به منتقدان بی مهری و برخوردهای سخت صورت گرفته است و همین امر موجب به حاشیه رفتن و انزوا و یاس نخبگان و جریانات آرمانگرا و روشنفکر در جامعه شده که نمادی از آن را در عدم تمایل به ثبت نام ومشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده می کنیم.

دستور رهبر معظم انقلاب درباره شبکه ملی اطلاعات
حسن روحانی رئیس جمهور هنگام تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت: از آغاز دولت یازدهم قدرت پهنای باند تقریبا 20 برابر شده است و این روند را ادامه می دهیم تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت کنیم که مردم برای رفع نیازمندی های خود نیازی به خارج نداشته باشند. او تاکید کرد: اخیرا مقام معظم رهبری نیز دستوری در این زمینه دادند که انشاءالله در شورای عالی فضای مجازی آن را دنبال می کنیم و مردم ما شرایط بهتری را در این حوزه لمس خواهند کرد.

وکیل محسن لرستانی: حکم اعدام موکلم صحت ندارد
وکیل «محسن لرستانی» خواننده پاپ گفت: قرار شده اولین جلسه رسمی دادگاه موکلم ۱۲ بهمن امسال برگزار شود. او گفت: قرار شده در مورد عنوان اتهامی ایشان فعلا صحبتی نشود. وی افزود: خبر منتشرشده در برخی سایتها مبنی بر حکم اعدام موکلم نیز صحت ندارد.

وام ازدواج ۳۰ میلیون تومان
تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌های در سال ۱۳۹۹ سیصد میلیون ریال معادل ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج ساله و با یک ضامن معتبر و سفته است.

لایحه بودجه ۹۹ به مجلس رسید
حسن روحانی، رئیس جمهور با حضور در مجلس بودجه سال ۱۳۹۹ را جهت بررسی به مجلس ارائه کرد و گفت که «بودجه سال آینده بودجه استقامت و مقابله با تحریم است». او گفت که بوجه ۹۹ تقریبا خیلی به نفت اتکا ندارد. رقم بودجه سال آینده ۴۸۴ هزار میلیارد تومان است. روحانی همچنین گفت که برآوردها نشان می دهد که امسال رشد اقتصاد منهای نفت کشور مثبت است.

نظرات بینندگان