arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

الهام: سئوال از رئیس جمهور در نظام ریاستی مطرح نیست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید به سمت مجلسی برویم تا نسبت به گفتمان دولت همسو باشد، گفت: در مجلس آینده باید به دنبال کسانی بگردیم تا سنخیت دولت تناسب داشته باشند و به عبارت دیگر گفتمان دولت را که در سوم تیر متبلور شد تقویت کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، غلامحسین الهام که جمعه شب در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) در تهران سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس نهم افزود: این انتخابات اولین انتخابات پس از فتنه سال 88 محسوب می‌شود. به همین جهت معتقدم انتخابات مجلس از همه انتخابات ها حساس‌تر است، البته هر انتخاباتی حساسیت خاص خود را دارد.

دولتی بر سر کار است که با شعار عدالت و پایبندی به آرمان‌های اسلام و انقلاب روی کار آمده است

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا چهره‌های شاخص نظام را در برابر انقلاب قرار دهند و گفتمان ناب اسلام را از ما بگیرند، افزود: امروز دولتی بر سر کار است که با شعار عدالت و پایبندی به آرمان‌های اسلام و انقلاب روی کار آمده است. پس نمی توان ایرانیت را در برابر اسلام قرار داد،پرداختن به این موضوع اشتباه است.

مجلس آینده باید با گفتمان دولت همسو باشد

الهام با بیان اینکه باید به سمت مجلسی برویم تا نسبت به گفتمان دولت همسو باشد، افزود:‌ البته ما ایرادی به دولت داریم  و حرفمان آن است که باید دولت مراقب عملکردهای خود باشد چرا که با ظرفیت انقلاب اسلامی روی کار آمده است باید از این ظرفیت مراقبت کند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه استکبارستیزی یکی از نقاط مثبت دولت محسوب می‌شود، افزود: در مجلس آینده باید به دنبال کسانی بگردیم تا با این سنخیت تناسب داشته باشند و به عبارت دیگر  گفتمان دولت را که در سوم تیز متبلور شد تقویت کند.

الهام با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، افزود: مجلس می‌تواند رئیس جمهور را میخکوب کند یا می‌تواند در شتاب دولت نقش تاثیرگذاری را ایفا کند البته به عملکرد مجالس هفتم و هشتم انتقاد وارد است. این مجالس دولت را به چالش کشیدند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه آزادی در نظام اسلامی بی‌نظیر است، افزود: باید از این آزادی استفاده کرد که نمونه این آزادی برگزاری انتخابات متعدد در نظام اسلامی است پس باید از این آزادی‌ها مسئولانه استفاده کرد چرا که با انتخابات می‌توانیم انقلاب را حفظ کنیم.

وی در ادامه سخنانش به عقبه سیاسی مجالس گذشته و نحوه تعامل این مجالس با روسای جمهور سابق پرداخت و خاطرنشان کرد: دولت هاشمی با اقتدار مجالس سوم و چهارم را در اختیار داشت. چپ‌های مجلس سوم از هاشمی حمایت می‌کردند. در مجلس پنجم نیز حزب مورد حمایت هاشمی تاثیر گذار بود.

الهام گفت: معتقدم مجلس پنجم نتوانست خاتمی را به چالش بکشد و با وی مماشات کرد و بیش از حد وی را تحمل کرد.

وی درباره عملکرد مجلس ششم نیز افزود: مجلس ششم دست ساخته دولت اصلاحات بود بنابراین خیال خاتمی از این مجلس راحت بود و نمایندگان آن حرف‌هایی که دولتمردان نمی‌توانستند بزنند از تریبون مجلس بیان می‌کردند.

الهام افزود: مجلس هفتم نیز یک سال با خاتمی تسامح کرد اما دولت نهم و مجالس هفتم و هشتم هر دو اصولگرا بودند و تصور می‌شد که در این دوره دیگر مماشاتی صورت نمی‌گیرد و باید از این گفتمان و ظرفیت‌ها حمایت شود اما این گونه نشد و سئوال‌هایی از دولتمردان نهم صورت گرفت که در طول تاریخ بی‌نظیر بود براین اساس اکثر وزرای دولت نهم مدام برای پاسخگویی به مجلس می‌رفتند، نمونه بارز آن  بنده بودم با این که وزیر دادگستری هیچ کاره است و تشریفاتی محسوب می‌شود اما سه بار به مجلس رفتم. یا همین آقای لنکرانی که به گفته رئیس جمهور "هلو" است چندین بار به مجلس احضار شد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه در مجلس اصولگرا شاهد مباحثی همچون طرح سئوال از رئیس جمهور هستیم، افزود: همین مجلسی که از نظر سیاسی اصولگرا است مدام مواردی همچون طرح سئوال از رئیس قوه مجریه را مطرح می‌کند در صورتی که سئوال از رئیس جمهور در نظام ریاستی مطرح نیست.

مشاور حقوقی از رئیس جمهور با اشاره به اینکه مجلس نهم باید نسبت خود را با دولت نسبتی معقول و قانونی تعریف کند، افزود: مجلس نهم باید همان مسیر گفتمان انقلاب و رهبری را دنبال کند. از سویی دیگر دعواهای مسئولین سم مهلکی تلقی می‌شود و نباید شاهد دعواهای مسئولین باشیم چرا که این دعواها ملت را مایوس می‌کند.

وی با بیان اینکه البته به دنبال مجلس دولت ساخته نیستیم، افزود: مجلس نهم باید گفتمانی که در سال 84 مطرح شد را به صورت جدی دنبال کند. مبارزه با فساد، تلاش برای رفاه مردم، مبارزه و مقابله با استکبار و پاسداری از اساس اسلام از مهمترین مواردی شناخته می‌شود که باید در مجلس آینده دنبال شود.

الهام در بخش دیگری از سخنانش افزود: دشمن در صدد است اسلام میانه رو را در مقابل اسلام ناب محمدی قرار دهد تا از این طریق اسلام واقعی را به چالش بکشاند. بر این اساس آمریکا طالبان را تشکیل داد تا از این طریق بتواند مقابل اسلام بایستد. از سویی دیگر در کشورهایی همچون مصر، تونس، لیبی و سوریه نیز دنبال چنین اسلامی می‌گردد تا بتواند اهداف خود را پیاده کند. همچنین در کشور ما نیز نهضت آزادی این مسیر را دنبال می‌کرد اما از آنجا که امام خمینی(ره) بالا سر این مردم بود نتوانستند برنامه‌های خود را به صورت کامل اجرایی کنند.

مشاور حقوقی رئیس جمهور همچنین ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود:‌ تداوم انقلاب در تداوم ارزش‌های انقلاب تعریف شده است ضمن آنکه مردم در این 33 سال ارادت خود را به امام خمینی(ره) و جانشین وی اعلام کردند. مردم ما هیچگاه امام خمینی(ره) را نیازردند چه در صلح و چه در جنگ هیچ امتی وفاداری خود را به امام (ره) به این گونه که ملت نشان داند به اثبات نرساندند.
 

نظرات بینندگان