arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

وکیل فوتبال: اقدام استراماچونی منطبق با قوانین فیفاست

وکیل بین‌المللی فوتبال، اقدام استراماچونی مبنی بر فسخ یک‌طرفه قراردادش با استقلال تهران را منطبق با قوانین و مقررات فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«آرش شکرریز» درباره فسخ قرارداد «آندره آ استراماچونی» با استقلال تهران اظهار داشت: قوانین نقل و انتقالات فیفا شرایط خاصی را برای فسخ قرارداد مربیان یک تیم در نظر گرفته است و از نظر محدودیت، زمان فسخ و تعدد تیم‌ها بین بازیکنان و مربیان حرفه‌ای تفاوت وجود دارد.

این وکیل دادگستری افزود: بر اساس قوانین فیفا، مربیان می‌توانند در یک فصل در بیش از ۲ تیم مربیگری کنند یا اینکه قرارداد مربیان بنا به دلایل موجه ورزشی در هر زمانی قابل فسخ است و همچنین اگر مربیان بیش از ۲ ماه، مطالبات خود را از باشگاه دریافت نکنند، می‌توانند قراردادشان را یک‌طرفه فسخ کنند.

شکرریز اضافه کرد: استراماچونی در نامه‌ای که ششم دسامبر به باشگاه استقلال ارائه داده، اعلام کرده است که بنا به دلیل موجه ورزشی، اقدام به فسخ قرارداد خود می‌کند.

وی گفت: طبق نامه‌ای که وکلای استراماچونی نوشته‌اند، سرمربی سابق استقلال برای دریافت مطالبات خود از استقلال دچار مشکل بوده و مبالغ به حساب وی واریز نشده است.

این وکیل بین‌المللی فوتبال افزود: طبق قوانین بانک‌های اروپایی که مدیران باشگاه استقلال از آن ناآگاه بودند، اگر از یک سقف مشخصی فراتر، پولی به حساب فردی واریز شود، باید طی اظهارنامه، منشاء وجوه واریزی مشخص شود. در نامه وکلای استراماچونی به طور صریح قید شده به دلیل واریز وجوه از حساب شخص ثالث، حساب‌های سرمربی سابق استقلال مسدود شده است.

شکرریز گفت: با توجه به اینکه باشگاه استقلال حساب ارزی ندارد تا منشاء پول‌های واریزی مشخص شود، دولت ایتالیا به علت قوانین مبارزه با پولشویی تمام پول‌های مشکوک را بلوکه کرده است.

وی ادامه داد: از نظر ورزشی نیز استراماچونی به قوانین فیفا استناد و قرارداد خود را به دلیل موجه ورزشی فسخ کرده است. بدیهی است، استراماچونی با مراجعه به کمیته وضعیت فیفا می‌تواند علاوه بر دریافت تمام مبالغ قرارداد خود با استقلال، مبلغی را نیز به عنوان خسارت دریافت کند.

این وکیل دادگستری گفت: بدیهی است مسوولان فوتبال و مدیران باشگاه‌ها باید به علت تحریم‌های بانکی آمریکا و قطع سوئیفت، قبل از عقد قرارداد با مربیان خارجی، افتتاح حساب در کشور ثالث را پیش‌بینی کنند تا دچار مشکلات نشوند.

وی تأکید کرد: در مجموع اقدام استراماچونی مبنی بر فسخ قرارداد با استقلال، صحیح و طبق قوانین فیفا بوده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان