arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۱۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

آقای عبدی! آیا حاضرید مانند برخی چهره‌های دهه ۶۰، به اشتباهات خود اعتراف کنید؟ / آیا عملکرد جنابعالی در دادستانی کل کشور در دهه ۶۰، درست و قابل دفاع بوده؟

خوب به خاطر دارم که در جلسه‌ای از آقای هاشمی ناظر به ردصلاحیت‌های اصلاح‌طلبان در گذشته و احیانا عدم پیگیری ایشان پرسیدم: «فکر می‌کنید در گذشته چه اشتباهی را مرتکب شده‌اید که امروز می‌گویید من دیگر توان پیگیری ردصلاحیت‌ها را ندارم؟» و ایشان در پاسخ گفت: هرکس در گذشته‌اش اشتباهاتی دارد و من هم حتما اشتباهاتی داشته‌ام.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سمیه عظیمی: پیشکسوتِ ارجمند، جناب آقای عباس عبدی روز گذشته در پاسخ به یادداشت اینجانب با عنوان «آقای عبدی! به نظرتان خیلی دیر نیست؟»، پاسخ کوتاهی را در کانال تلگرامی خود با عنوان «ارزش غصه خوردن ندارد» مرقوم فرموده و با برداشت اشتباه از یادداشت بنده، توضیح واضحاتی داده‌اند، که پرسش اصلیِ متن را به حاشیه می‌راند.

و اما،

جناب آقای عبدی! علی‌رغم اینکه حضرتعالی فرموده‌اید، بنده حوصله نداشته‌ام پاسخ شما را به آقای بهادری جهرمی کامل بخوانم، در ابتدای سخن لازم است عرض کنم که یادداشت‌ها و تحلیل‌های شما را عمدتا می‌خوانم و ایضا مکاتبات اخیر رسانه‌ای حضرتعالی را با رئیس پژوهشکده شورای نگهبان.

اما جسارتا به نظر می‌رسد حضرتعالی خیلی حوصله نداشته‌اید، متن یک روزنامه‌نگار پرسشگر را تا پایان بخوانید و با اکتفا به جملات آغازین، پاسخی مرقوم داشته‌اید؛ حال آنکه اگر متن را دقیق می‌خواندید، پرسش اصلی و مهم یادداشت حقیر، از علت نگران نشدن حضرتعالی برای ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی و کم‌اهمیت بودن آن نزد شما، نبوده و نیست؛ چراکه بی‌تردید فهم این معنا طبق همه شواهدی که در متن آورده‌ام و بسیار بیش از این قابل استناد است، برای هیچ‌کس سخت و پیچیده نیست.

اما سؤال اصلی و البته ساده و بی‌پرده بنده که بی‌پاسخ مانده، این است که «چرا تا زمانی که هاشمی ردصلاحیت نشده بود، موضع شما «آرای منفی هاشمی بالاست» بود و حالا بعد از شش سال از آن ایام، در جدل با شورای نگهبان، مرقوم می‌کنید که «با حضور هاشمی 1392، مشارکت بالا محتمل بود ولی انتخاب فرد مورد نظر آقایان قطعا (توجه بفرمایید: قطعا) با ابهام مواجه می‌شد»؟

و اکنون سؤالی را ضمیمه می‌کنم که جناب آقای عبدی، آیا این تناقض آشکار، نیاز به توضیح برای افکارعمومی و مخاطبان تحلیل‌های شما ندارد؟

در پایان لازم می‌دانم با توجه به یادداشت تلگرامی شما، نکته‌ای را مطرح کنم:
خوب به خاطر دارم که در جلسه‌ای از آقای هاشمی ناظر به ردصلاحیت‌های اصلاح‌طلبان در گذشته و احیانا عدم پیگیری ایشان پرسیدم: «فکر می‌کنید در گذشته چه اشتباهی را مرتکب شده‌اید که امروز می‌گویید من دیگر توان پیگیری ردصلاحیت‌ها را ندارم؟» و ایشان در پاسخ گفت: هرکس در گذشته‌اش اشتباهاتی دارد و من هم حتما اشتباهاتی داشته‌ام.

اما جناب آقای عبدی، آیا شما نیز حاضرید در محضر افکارعمومی و مانند برخی چهره‌های چپ دهه 60، به اشتباهات خود اعتراف کنید، یا اقدامات، عملکردها و تحلیل‌های حضرتعالی از 1/1/1 (به تعبیر همیشگی خود) تاکنون، از جمله عملکرد جنابعالی در دادستانی کل کشور در دهه 60، همگی درست و قابل دفاع بوده است؟

عباس عبدی چه گفته بود؟

عباس عبدی در پاسخ به یادداشتی که روز گذشته در «انتخاب» منتشر شده بود، پاسخی با عنوان «ارزش غصه‌خوردن ندارد» منتشر کرده و نوشته بود: یک رسانه منسوب به خانواده مرحوم آقای هاشمی با خواندن یادداشت امروز بنده برداشت نادرستی نموده و این متن را منتشر کرده. ظاهرا حوصله خواندن کل یادداشت را نداشته‌اند.

===========

بنده اصلا داغدار رد صلاحیت اقای هاشمی نبودم و نیستم. اقای هاشمی و شورای نگهبان رفیق گرمابه و گلستان هم بودند به حساب هم رسیدند. به من چه که داغدارش باشم. ان هم در زمانه‌ای که بخش مهمی از مردم داغ‌دارند چه جایی برای داغداری این موارد می‌ماند. ان روزی که آقای هاشمی از رد صلاحیت نامزدهای مجلس حمایت می‌کرد بهتر بود به فکر روز رد صلاحیت خودش هم باشد. خود کرده را تدبیر نیست.
من حتی رد صلاحیت احمدی‌نژاد را هم قبول ندارم. ولی هیچ کدام ارزش غصه خوردن ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Romania
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
پس معلوم شد عباس عبدی در دادستانی انزمان جزو چه کسانی بوده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
عبدي درست پاسخ داده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
آقای عبدی و امثالهم نتیجه کارشون از موقع بالا رفتن از سفارت آمریکا که هزینه هزاران میلیاردی در این چهل سال بر کشور وارد کردن متاسفانه بعضی هاشون الان خود یا بچه هاشون در اون کشور دشمن و استکبار خوش میگدرونن
...
وفا عسگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
خانم عظیمی نباید مساله ای عمومی را شخصی کند. پاسخ آقای عبدی به عضو شورای نگهبان فرد، مستدل، منطبق با واقع و حرف دل همه منتقدین شورا بود. قطع نظر از این که خودش در سال ۶۰ ضعف داشته یا قوت
نظرات بینندگان