arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

جریان صدر: نخست وزیر جدید عراق بدون دخالت هیچ حزبی، کابینه انتخاب می کند

رئیس هیات سیاسی جریان صدر سه شنبه اعلام کرد که نخست وزیر بعدی عراق به دور از دخالت هیچ حزب و گروهی با قدرت کابینه اش را انتخاب خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نصار الربیعی در بیانیه ای پس از دیدار با سفیر کانادا در عراق گفت: این که احزاب سیاسی یک بار در انتخاب دولت مشارکت نمی کنند و باعث می شود تا مردم بتوانند نخست وزیر بعدی را انتخاب کنند و منافع حزبی و گروهی را کنار بگذارند به معنای پایان تاریخ نیست.

رئیس هیات سیاسی جریان صدر همچنین افزود: نخست وزیر بعدی عراق به دور از دخالت هیچ حزب و گروهی با قدرت کابینه اش را انتخاب خواهد کرد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق شنبه هفته گذشته با ارسال نامه ای رسمی استعفای خود را تقدیم مجلس کرد؛ پارلمان عراق یک روز بعد از آن با تشکیل نشست فوق العاده با تقاضای استعفای عبدالمهدی موافقت کرد.

اعتراضات در عراق از اول اکتبر (۹ مهر ماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز شد، اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد، به طوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی این کشور شدند و برخی دیگر شعار براندازی دولت سر دادند.

اعتراضات همچنان با تشویق برخی عناصر داخلی و برخی بازیگران منطقه ای و بین المللی در این کشور ادامه دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان