arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

صدور کیفرخواست علیه دونالد ترامپ

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ را به سوء‌استفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره متهم کردند. جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به این که کیفرخواست علیه رئیس‌جمهور این کشور شامل دو اتهام است، گفت: نخستین اتهام علیه ترامپ، سوء استفاده از قدرت است. دومین اتهام ترامپ، کارشکنی در کار کنگره است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از الجزیره مباشر، رؤسای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی خبری، صدور کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را اعلام کردند.

جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به این که کیفرخواست علیه رئیس‌جمهور این کشور شامل دو اتهام است، گفت: نخستین اتهام علیه ترامپ، سوء استفاده از قدرت است. دومین اتهام ترامپ، کارشکنی در کار کنگره است.

سوءاستفاده ترامپ از قدرت خود از طریق اعمال فشار بر اوکراین
رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ از قدرت خود از طریق اعمال فشار بر اوکراین سوء استفاده کرده است.

وی افزود هیچکس حتی رئیس جمهور از قانون بالاتر نیست.

جری نادلر تاکید کرد: ترامپ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داد تا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ دخالت کند و به این ترتیب به امنیت ملی کشور ضربه زد. ترامپ خود را فراتر از بازخواست و برتر از ملت آمریکا و برتر از کنگره می‌داند.

تلاش ترامپ برای تضعیف انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا
آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کرد دونالد ترامپ همچنان در تلاش برای تضعیف انتخابات آتی آمریکا است.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: صدور کیفرخواست علیه ترامپ، به او نشان خواهد داد که ما از قانون اساسی کشور پاسداری خواهیم کرد.

تشکر پلوسی از روسای کمیته‌های مجلس نمایندگان برای حفاظت از قانون اساسی آمریکا
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از روسای کمیته‌های شش گانه‌ای که در جریان تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ تلاش‌های زیادی کرده بودند، تشکر کرد و گفت وظیفه اصلی نمایندگان صیانت از قانون اساسی است.

نانسی پلوسی در نشست خبری مشترک با روسای کمیته‌های مهم درگیر با موضوع استیضاح رئیس جمهور آمریکا گفت: من در این روز مهم یادآور می‌شوم که وظیفه اصلی اعضای کنگره، عمل کردن به سوگندی است که یاد کردند تا از قانون اساسی آمریکا صیانت کنند.

وی افزود: در همین ارتباط من از روسای کمیته‌های شش گانه‌ای که در زمینه عمل کردن به سوگند نمایندگی ما کمک کردند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. من همچنین از کارکنان و اعضای این کمیته‌ها تشکر می‌کنم که به ما کمک کردند تا از قانون اساسی صیانت کنیم. من از آقای جِری نَدلِر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان تشکر می‌کنم، از آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان تشکر می‌کنم، از رئیس کمیته درآمد‌ها، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان و رئیس کمیته خدمات مالی و رئیس کمیته نظارت تشکر می‌کنم. من همچنین از نقش مهم الایجا کامینگز، رئیس فقید کمیته نظارت قدردانی می‌کنم.

دموکرات‌ها معتقدند دونالد ترامپ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، را تحت فشار قرار داده است تا دو تحقیق را که از نظر سیاسی به نفع او بود آغاز کند، از جمله تحقیق در خصوص جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰. آن‌ها همچنین می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک هزینه نظامی به اوکراین را برای اهرم فشار بر این کشور متوقف ساخته بود تا خواسته‌هایش انجام شود.

شنبه این هفته کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی را منتشر کرد که در آن مبانی قانونی برای استیضاح ترامپ تشریح شده بود. چند روز پیش، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با بیان این که ترامپ در مکالمه تلفنی خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در تاریخ ۲۵ ژوئیه از قدرت خود برای منافع سیاسی شخصی سوء استفاده کرده است، به کمیته قضایی این مجلس دستور داد تا پیش‌نویس طرح استیضاح او را آماده کند.

نظرات بینندگان