arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
گفنگویی جالب با مهدی مهدوی کیا

اين خوش‌يمن‌ترين بازوبند دنيا بود /ايمن زايد 3گل كلاسيك زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : موشك ايراني‌‌هامبورگ كه خيلي زودتر از اينها مي‌توانست به پرسپوليس برگردد، در آخرين داربي خود زماني كه به بازي آمد، توانست كاري كند كه جريان بازي به سود سرخپوشان برگردد تا به قول خودش از شاهكارهاي نادر فوتبال رقم بخورد. واقعا باورش سخت است كه بپذيريم داربي 74 آخرين داربي مهدي مهدوي‌كيا بود و از حالا جاي او در داربي 75 خالي خواهد بود.
پيروزي به اين شكل قابل باور است؟
خيلي‌ها فكر نمي‌كردند با توجه به 10نفره شدن‌مان و اينكه 2 بر صفر عقب بوديم، بتوانيم شرايط بازي را تغيير بدهيم اما اين انگيزه‌اي كه بچه‌هاي ما داشتند و حمايتي كه هواداران تا دقيقه 90 از ما داشتند، كمك كرد بتوانيم يكي از آن شاهكارهايي كه خيلي كم در فوتبال اتفاق مي‌افتد را رقم بزنيم.
با حضور شما جريان بازي به سود پرسپوليس تغيير كرد. همين مساله سوال به وجود آورد که چرا مهدي مهدوي‌كيا از ابتدا در تركيب پرسپوليس قرار نگرفت؟
قبل از بازي آقاي دنيزلي با من صحبت كرد و گفت در اين بازي قصد ندارم از تو در خط دفاع استفاده كنم و مي‌خواهم كه نيمه دوم يك خط جلوتر از تو بازي بگيرم. درباره حضور بازيكن در تركيب، سرمربي تيم اختيار تصميم‌گيري دارد و حالا من خيلي خوشحالم كه توانستيم اين بازي را با پيروزي به پايان برسانيم.
فكر مي‌كرديد ايمن زايد چنين عملكردي از خود نشان بدهد؟
فكر مي‌كنم او سه گل كلاسيك كه ما خيلي كم در فوتبال‌مان ديده بوديم را به ثمر رساند و ثابت كرد مهاجمي‌است كه خيلي خوب راه دروازه حريفان را مي‌شناسد. تعويض دنيزلي نشان داد كه زايد بازيكن قابلي است. در حالي كه همه فكر مي‌كردند او بازيكن خوبي نيست اما نشان داد چه توانايي‌هايي دارد.
احساس مهدي مهدوي‌كيا پس از اين پيروزي دلچسب چيست؟
خوشحالم كه هواداران‌مان با يك خوشحالي و شيريني خاصي ورزشگاه را ترك كردند. با توجه به اينكه 2 بر صفر عقب افتاديم و 10نفره شديم، ولي بچه‌هاي ما جنگيدند. به همه آنها تبريك مي‌گويم مخصوصا به هواداران‌مان كه تا آخرين لحظه تيم را حمايت كردند. فكر مي‌كنم اين يكي از شيرين‌ترين بردهايي بود كه پرسپوليس در داربي به دست آورد.
واقعا سخت است كه بپذيريم اين آخرين داربي مهدي مهدوي‌كيا بود؟
قبلا هم گفته بودم كه آمده‌ام نيم‌فصل به پرسپوليس كمك كنم و با تمام وجودم براي تيم محبوبم بازي مي‌كنم. در اين بازي هم فكر مي‌كنم آنچه كه در توان داشتم را در 30دقيقه حضورم در زمين گذاشتم و اميدوارم اين روند ادامه پيدا كند.
و البته ركورد شكست‌ناپذيري‌تان در داربي سرخابي‌ها پابرجا ماند.
بله، همانطور كه پيش از اين گفته بودم، در داربي‌ها نباخته بودم و ديديد كه اين‌بار هم با يك پيروزي شيرين و با خاطره‌اي خوش اين ديدار و آخرين داربي‌ام را به پايان رساندم.
تعويض‌هاي دنيزلي چقدر در رقم خوردن اين پيروزي تاثيرگذار بود؟
ما در نيمه دوم به عينه ديديم كه بازيكنان تعويضي نتيجه بازي را عوض كردند. وقتي يك مربي اينقدر به نيمكتش اعتماد دارد نكته‌ بسيار بزرگي است. ضمن اينكه بعد از گل‌ها همه افراد روي نيمكت پرسپوليس به زمين مي‌آمدند و به نظر من اين همدلي و اتحاد بين بازيكنان در مقابل استقلال خيلي به ما كمك كرد.
البته خودتان هم دو شوت خوب به سمت دروازه استقلال شليك كرديد؟
بله اما واكنش‌هاي خوب رحمتي مانع از گل شدن آن توپ‌ها شد، با اين حال من خيلي خوشحالم كه توانستيم اين بازي را ببريم و مهم‌ترين مساله هم براي ما همين بود كه استقلال را ببريم تا هم از نظر روحي و رواني بهتر شويم و هم اينكه هواداران با ما آشتي كنند. چرا كه آنها در سرما براي حمايت از ما آمده بودند و من فكر مي‌كنم كه اين برد حق هواداران بود.
با اين برد شرايط پرسپوليس در ادامه ليگ را چطور مي‌بينيد؟
اين برد از لحاظ روحي و رواني براي پرسپوليس بسيار مفيد بود. بايد ببينيم در هفته‌هاي آينده چه اتفاقي مي‌افتد اما چيزي كه مسلم است ما از فشار باخت‌هاي قبلي مقابل استقلال بيرون آمديم و باعث شديم هواداران هم از آن وضعيت راحت شوند.
پرسپوليس به قهرماني هم فكر مي‌كند؟
هنوز 11بازي تا پايان ليگ باقي مانده و هر چيزي ممكن است اتفاق بيفتد. ما بايد هفته به هفته جلو برويم. براي قهرماني نااميد نيستيم. اميدوارم در بازي‌هاي پشت سرهم كه در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود بتوانيم با حمايت هواداران پيروزي‌هاي خوبي به دست بياوريم و به صدر نزديك‌تر شويم.
پرسپوليس، استقلال را برد اما تيم‌تان هنوز نقطه ضعف‌هايي دارد!
صددرصد همينطور است. بايد روي نقطه ضعف‌هايمان بيشتر كار كنيم تا در هفته‌هاي آينده بهتر شويم.
فكر مي‌كنيد بتوانيد از نظر بدني فصل بعد هم براي پرسپوليس مثمر ثمر باشيد؟ با دنيزلي صحبتي در اين باره داشته‌ايد؟
با دنيزلي كه صحبتي نداشته‌ام اما شرايط بدني خودم در حال حاضر فوق‌العاده است و شايد بتوانم فصل بعد هم بازي كنم. حال بايد صبر كنيم و ببينيم چه مي‌شود.
راستي شما قبلا گفته بوديد كه بازوبند كاپيتاني پرسپوليس براي شما خوش‌يمن نيست.
(خنده) اشتباه كردم!
واقعا؟
بله اشتباه كردم!
*مهدي بازوبند كاپيتاني را از بازويش درمي‌آورد، مي‌بوسد و صحبت‌هايش را ادامه مي‌دهد.
«اين بهترين و خوش‌يمن‌‌ترين بازوبند كاپيتاني است. پرسپوليس و بچه‌ها نشان دادند كه اين يك‌ تكه پارچه تا چه حد باارزش و عزيز است. اين بازوبند و اين بازي هميشه در ذهن مهدوي‌كيا مي‌ماند. اين يكي از بهترين اتفاق‌هاي بازيگري من در فوتبال بود... اين بازوبند خوش‌يمن‌ را با دنيا عوض نمي‌كنم.»
نظرات بینندگان