arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

خسرو معصومی: «خرس» بهترین فیلم‌نامه‌ی کارنامه‌ام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خسرو معصومی گفت: ایده ساخت فیلم «خرس» در زمان فیلمبرداری «رسم عاشق‌کشی» از یک ماجرای واقعی به ذهنم رسید.

این کارگردان که در اولین نشست پرسش و پاسخ سومین روز جشنواره‌ی فیلم فجر امروز ـ 15 بهمن ماه ـ در برج میلاد حضور داشت با اشاره به شکل گیری داستان فیلم «خرس» توضیح داد: در هنگام فیلمبرداری فیلم «رسم عاشق کشی» در ارتفاعات جنگل از سوی یکی از افراد محلی به من پیشنهاد شد که به دل جنگل بروم تا از موضوعی مطلع شوم.

وی یادآور شد: آن زمان به همراه نادر معصومی به آنجا رفتیم و قبری را دیدم که از روی سنگ آن متوجه شدم پدری؛ زن، دختر هفت ماهه و پسرش را کشته و آنجا دفن کرده است و این موضوع مرا به فکر برد و باعث شد مدت زیادی روی فیلمنامه آن کار کنم تا به مرحله ساخت برسد.

خسرو معصومی در مورد تلخ بودن فضای فیلمش اظهار کرد: در ماجرای اصلی سه نفر کشته شدند اما در فیلم شاهد کشته شدن دو نفر هستیم و پایان فیلم هم با امید به پایان می‌رسد.

این کارگردان درباره زندانی شدن شخصیت اصلی فیلم در پایان گفت: با توجه به اینکه شاهدی در صحنه وجود نداشته، شخصیت پرویز پرستویی به دلیل قتل غیرعمد 12 سال به زندان می‌افتد.

معصومی، «خرس» را بهترین فیلمنامه‌اش در کارنامه‌کاری‌اش دانست و اظهار کرد:‌ بعد از 12 فیلمنامه، این بهترین کار من است و شخصیت‌ها را با جزییات توضیحات داده‌ام.

وی افزود: ‌شخصیتی که پرویز پرستویی نقش آن را بازی می‌کند، خواسته‌ای دارد که به شدت حق است و این شخصیت رزمنده‌ای است که عاشقش هستم.

کارگردان «خرس» در پاسخ به سوالی درباره‌ی مشکلات صدور پروانه ساخت برای این فیلم اشاره کرد و گفت: ‌به خاطر موضوع این فیلم هفت ماه پروانه ساخت به من ندادند، آن نامه دکتر کاتوزیان را مبنی بر درست بودن موضوع فقهی طرح شده در فیلم ارائه دادم تا پروانه ساخت گرفتم

جواد نوروزبیگی تهیه کننده این فیلم هم با اشاره به عدم حضور پرویز پرستوی در این نشست گفت: ایشان به دلیل مشکلاتی که داشتند، نتوانستند در جلسه حاضر شوند و عذرخواهی کردند.

وی افزود: فیلمنامه «خرس» سال گذشته از سوی پرویز پرستویی به من داده شد و من خواستم که ارتباط شخصیت با جنگ کم شود و تاکید زیادی روی اینکه شخصیت اصلی، طلبی از جنگ دارد نداشته باشیم و درنهایت قصه، به سمتی که دیدید هدایت شد و در حال حاضر این فیلم را یک کار دفاع مقدس نمی‌دانم بلکه موضوعی برگرفته از یک اتفاق اجتماعی است.

محمدرضا دلپاک ـ صدابردار ـ، علی محمد قاسمی مدیر فیلمبرداری و اکبر معززی بازیگر از دیگر حاضران در این نشست بودند.

به گزارش ایسنا، خسرو نقیبی منتقد حاضر در نشست بود و محمود گبرلو طبق روال نشست‌های قبلی، مدیریت جلسه را برعهده داشت.

نظرات بینندگان