arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۲ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزئیات قتل فجیع نوجوان ۱۶ ساله عراقی در بغداد
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۷:۲۷

پس از آنکه معترضان عراقی یک نوجوان را در میدان الوثبه بغداد به شکل فجیعی به قتل رسانند، واکنش‌های گسترده‌ای در محکوم کردن این اقدام مطرح شده است. عبدالکریم خلف، سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد شخصی که در میدان الوثبه اعدام و به تیر برق آویزان شد، "هیثم علی اسماعیل" نام دارد که پس از درگیری لفظی با برخی از حاضران در تظاهرات، کشته شد. وی افزود، این جوان ۱۶ ساله از معترضانی که در نزدیکی خانه‌اش تجمع کرده بودند، خواسته بود آنجا را ترک کنند. مشاجره لفظی به درگیری منجر شد و او چند تیرهوایی شلیک کرد و همین امر موجب شد تا معترضان، منزلش را با کوکتل مولوتوف به آتش بکشند. سپس بر شمار معترضان افزوده شد و آنها پس از یورش به منزل و لخت کردن او، این نوجوان را کشته و جسد بی‌جانش را به تیربرق آویزان کردند. این مقام عراقی ادامه داد: نوجوان مقتول بر خلاف شایعات حتی یک گلوله هم به سمت معترضان شلیک نکرده بود و با قاتلان وی به شدت برخورد خواهد شد.

علم‌الهدی: دیوار قلعه ولایت بلند است؛ اما دشمن از دروازه انتخابات می تواند وارد می‌شود
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۴:۱۴

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: مسئله انتخابات یک دروازه بزرگ برای قلعه ایمن است، این قلعه دیوارش بلند است، چون دیوارش ولایت است. از این دیوار هیچ دشمنی نمی‌تواند بالا بیاید، اما یک دورازه بزرگ به اسم انتخابات دارد، از این دورازه بزرگ دشمن وارد می‌شود.

کنایه موحدی کرمانی به روحانی: عجب! شما هم مطلع نبودید که بنزین گران شده؟
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۳:۳۹

آیت الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران با کنایه به اظهارات حسن روحانی گفت: نباید مثل آن فردی که گفت من شب خوابیدم و صبح بیدار شدم و دیدم بنزین گران شده است، نسبت به مسائل تدبیر صورت گیرد؛ عجب! شما هم مطلع نبودید و شما از وضع کشور مطلع نبودید که حالا مطلع شده‌اید؟!‍ خدا کند که این حرف که من هم خبر نداشتم دروغ باشد. وی افزود: نباید قیمت بنزین به یکباره از لیتری هزار تومان به لیتری سه هزار تومان می‌رسید و بهتر بود مرحله به مرحله 500 تومان به قیمت بنزین افزوده می‌شد و این گونه افزایش قیمت صورت می‌گرفت.

رقیب ایرانی تبار بوریس جانسون شکست خورد
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۱:۴۱

بوریس جانسون، نخست وزیر کنونی و رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا، در انتخابات اخیر کرسی خود را حفظ کرد. جانسون ۲۵ هزار رای گرفت و علی میلانی، نامزد ایرانی تبار حزب کارگر ۱۸ هزار رای داشت. حوزه انتخابیه آکسبریج از مناطقی بود که حزب کارگر امیدوار بود بتواند حزب محافظه‌کار را عقب براند. "لرد کله طشتی" از "حزب رسمی هیولای غران دیوانه" و "کنت صورت‌سطلی" هم از نامزدهای دیگر این حوزه انتخابیه بودند که هنگام اعلام نتایج در کنار جانسون حاضر بودند.

عربستان بی‌سروصدا دنبال ترمیم رابطه با ایران
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۰:۵۶

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته نگرانی از اثرات تنش‌ها بر اقتصاد نفت‌محور عربستان سعودی موجب شده این کشور به صورت بی‌سروصدا در تلاش برای ترمیم روابط با ایران و سایر رقبای منطقه‌ای خود باشد. یک مقام ارشد سعودی گفت: «حمله انجام شده در روز ۱۴ سپتامبر، عاملی بود که معادلات بازی را تغییر داد.» وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های سعودی، اروپایی و آمریکایی مدعی شده نمایندگان ایران و عربستان سعودی در ماه‌های اخیر هم به صورت مستقیم و هم از کانال واسطه‌هایی در عمان، کویت و پاکستان پیام‌هایی را میان یکدیگر رد و بدل کرده‌اند. این مقام‌ها می‌گویند محور اصلی این تماس‌ها کاستن از تنش میان عربستان سعودی و ایران بوده است.

دو فرزند البغدادی زنده‌اند
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۰:۴۳

القدس العربی از قول یک منبع نزدیک به گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» در إدلب گفت که پس از پایان عملیات قتل البغدادی بچه‌هایی را که آمریکایی‌ها نزد یک خانواده سوری در روستای «باریشا» گذاشتند، فرزندان البغدادی هستند. او گفت: تیم تحقیق وقتی عکس البغدادی را به بچه‌ها نشان دادند آنها گفتند که او پدرشان است. این کودکان همچنین بازجویان تحریر الشام را به منزل دیگری متعلق به خواهر زن البغدادی بردند و گفتند که آنجا منزل خاله‌شان است. آمریکایی‌ها آن زمان از کشته شدن سه نفر از بچه‌های البغدادی خبر دادند و گفتند آنها در حین انفجار کمربند انفجاری البغدادی کنارش بودند، اما همچنین گفتند که تعدادی از کودکانی را که پس از عملیات زنده ماندند بدون اینکه هویت آنها را مشخص کنند رها کردند و به یک «طرف سومی» سپردند تا از آنها نگهداری کنند و منظور آنها یک خانواده سوری است که نزدیک منزل البغدادی در شهرک مرزی باریشا سکونت دارد.

پیروزی بزرگ بوریس جانسون
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۰:۴۲

بر اساس نتایج منتشر شده از انتخابات انگلیس حزب محافظه‌کار با کسب ۳۲۹ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام، توانسته است به عنوان حزب غالب در پارلمان انگلیس برای پنج سال دیگر و بدون نیاز به تشکیل ائتلاف با احزاب کوچک‌تر سکان دولت را به دست بگیرد. در این انتخابات محافظه کاران موفق شدند تا اینجای کار ۴۳ کرسی بیشتر از دور قبل کسب کنند و در مقابل حزب کارگر با از دست دادن ۵۵ کرسی شکست سنگینی را تجربه کرد و موفق شد تنها ۱۹۵ کرسی به‌دست آورد. بر اساس نتایج یاد شده، حزب لیبرال دمکرات نیز ۸ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۴۵ کرسی و سایر احزاب سیاسی و افراد مستقل تاکنون موفق به کسب ۲۱ کرسی شده‌اند. به این ترتیب حزب محافظه‌کار به بزرگترین پیروزی خود از زمان «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس دست یافته و حزب کارگر بدترین نتیجه انتخابات در نزدیک به ۸۴ سال گذشته را تجربه کرده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۰:۳۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان