arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

کربکندي: فدراسيون نبايد زير بار حرف زور برود

کارشناس فوتبال با بيان اين که فدراسيون فوتبال ايران در دوره چهار ساله اخيرش از نظر نتيجه‌ و قانونمندي ضعيف عمل کرده است، گفت: زماني مي‌شود از فدراسيون انتظار موفقيت داشت که اعضايش با هم هماهنگ باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رسول کربکندي، درباره عملکرد فدراسيون فوتبال در دوره چهار ساله اخيرش اظهار کرد: فوتبال ما در اين چند سال از نظر نتيجه‌ اصلا خوب نبوده است. ما به جام جهاني صعود نکرديم، در جام ملت‌ها عملکرد خوبي نداشتيم و باشگاه‌هاي ما هم نتايج خوب کسب نکردند. همچنين در اين دوره با اشتباه‌هاي پيش پا افتاده‌اي درباره دو اخطاره‌ها روبرو بوديم که نشان مي‌دهد هنوز ساختار فوتبالمان قانونمند و هدفمند نيست.

وي در ادامه با طرح اين سوال که چه زماني مي‌توان از فدراسيون فوتبال انتظار پيشرفت داشت، گفت: از ابتدا معلوم بود که رييس و نايب رييس فدراسيون فوتبال با يکديگر مشکل دارند ولي اکنون که بحث انتخابات مطرح است، اين اختلاف رو شده است. در اين شرايط و در حالي که مسئولان فدراسيون با يکديگر همدل نيستند، نمي‌شود انتظار انجام کار شاقي از آن‌ها داشته باشيم. فدراسيون ما از خيلي جهات ضعف دارد و دچار مشکل است. يکي از مهم‌ترين اشکال‌هايش هم برخورد مسالمت آميز با باشگاه‌هاي بدهکار است که باعث شده بدهي‌هاي آن‌ها زياد و زيادتر شود.

کربکندي در ادامه و با اشاره به انتخابات پيش روي فدراسيون فوتبال درباره شرايط رييس و اعضاي هيات رييسه جديد اين فدراسيون خاطر نشان کرد: اين مساله که رييس فدراسيون تخصص فوتبالي داشته باشد، مهم است، اما مسائل خيلي مهمتر ديگري وجود دارند. اگر براي موفقيت رييس فدراسيون سه فاکتور مديريت، تخصص و توانايي جذب سرمايه مطرح باشد، متوجه مي شويم که تخصص بخش کوچکي از شرايط لازم براي رياست است. به عنوان نمونه صفايي فراهاني تخصص فوتبال نداشت، اما مديريت و توانايي جذب پول بالايي داشت و در طول دوران رياستش با جلساتي که برگزار کرد، تخصص لازم را هم پيدا کرد. به نظر من مهم‌ترين فاکتور کسي که قرار است در راس هرم مديريتي فوتبال قرار گيرد اين است که زير سلطه سازمان‌هاي بالادستي مثل وزارت ورزش و جوانان نباشد.

بازيکن اسبق تيم ملي فوتبال افزود: مهم‌ترين توانمندي رييس فدراسيون مستقل بودن اوست و اين که خود را در مسايل سياسي غرق نکند. اگر چنين فردي براي رياست فدراسيون پيدا شود، خوب است. البته وقتي رييس فدراسيون زير بار حرف زور سازماني نمي رود که به آن نياز مالي نداشته باشد. بنابراين فوتبال امروز بايد درآمدش را خودش کسب کند. به نظر من مشکل اصلي فوتبال ما اين است که همه به خود اجازه مي‌دهند که درباره آن اظهار نظر کنند.
نظرات بینندگان