arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

مذاکره باهاشمی تاسه‌شنبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره زمان تشکیل جلسه تیم مذاکره کننده با آیت الله هاشمی درباره صدور حکم ریاست دانشگاه آزاد، گفت: به نظر می رسد تیم مذاکره کننده تا سه شنبه این هفته با رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد دیدار و مذاکره کنند.

منصور کبگانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: جلسه آینده شورایعالی انقلاب فرهنگی سه شنبه 18 بهمن ماه برگزار می شود و تیم مذاکره کننده با هاشمی رفسنجانی تا پیش از برگزاری این جلسه، مذاکرات خود را با رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد انجام و نتیجه کار را به شورا ارائه می دهند.

وی گفت: از نظر مراحل قانونی کار انجام و رای قاطع برای ریاست فرهاد دانشجو صادر شده است و این تیم در واقع برای هر چه کمتر کردن اختلاف نظرات تشکیل شده است.

این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به یک ابهام برخی اعضای هیأت امنا درباره رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد، تاکید کرد: مشکل برخی از اعضای هیأت امنا این است که باید برنامه های فرهاد دانشجو در جلسه دیگری با این هیأت ارائه شود، این در حالی است که کلیات برنامه ها و دیدگاههای دانشجو قبل از تشکیل جلسه هیأت امنا مطرح شده و شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز در جریان آن قرار گرفته بود.

کبگانیان گفت: از این رو، هیأت امنا با ریاست هاشمی رفسنجانی باید بعد از صدور حکم در جلسه ای با رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، سیاستها و برنامه های اجرایی وی را برای مدیریت دانشگاه دریافت کند.

وی درباره اختیار شورا برای تغییر در اساسنامه دانشگاه آزاد و افزودن تبصره ای به آن برای صدور حکم ریاست دانشگاه گفت: دست شورایعالی انقلاب فرهنگی برای تغییر در اساسنامه دانشگاه آزاد باز است. اساسنامه دانشگاه را شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده بنابراین شورا می تواند هر گونه اصلاحی را در آن صورت دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اما بهتر است از تمام اختیارات قانونی در این زمینه استفاده نکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با همین مذاکره، اجماع نظر ایجاد شود و رئیس جدید دانشگاه آزاد با حمایت تمام اعضای هیأت امنا در جوی مساعد شروع به کار کند.
نظرات بینندگان