arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

گوشي‌هايي كه گوش اشتباه را مي‌شناسند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان ژاپني موفق به ساخت گوشي‌هاي فراگيري شده‌اند كه با اتكا به شيوه شنيداري بدون تنش، قادرند در هنگام استفاده اشتباه از گوشي‌هاي سمت راست و چپ در زمان جاي‌گيري در گوش‌ها، به طور خودكار به تعويض كانالهاي صوتي بپردازند.

به گزارش انتخاب، اطمينان از تطابق درست استريويي براي علاقه‌مندان به موسيقي كه خواهان شنيدن موسيقي با تركيب اصلي آن بوده و همچنين علاقه‌مندان به فيلم و بازي‌ها كه از صداي سه بعدي همراه با تصاوير لذت مي‌برند، بسيار اهميت دارد. به نظر مي‌رسد كه تشخيص سمت گوش با حسگر مجاورتي متصل به يكي از گوشي‌ها كه به سنجش فاصله تا گوش فرد مي‌پردازد، بسيار ساده است.

در اين حالت، گوشي در گوش راست گذاشته شده و حسگر آن با اشاره به پشت سر به شناسايي گوش پشت آن مي‌پردازد. اين در حاليست كه با قرار گرفتن در گوش راست، حسگر گوشي به قسمت جلوي سر و هواي آزاد اشاره خواهد كرد كه در اين حالت يك مدار صوتي تعبيه‌شده با تشخيص عدم تطبيق به تعويض كانالها خواهد پرداخت.

اين گوشي‌هاي جديد همچنين به حل يك مشكل رايج ديگر شنيداري نيز پرداخته كه در آن با شريك كردن يك دوست در فايلهاي صوتي گوشي همراه كه در آن هر فرد تنها به صداي يك گوشي گوش مي‌كند، مشكلي در تطابق وجود نخواهد داشت.

اين گوشي فراگير در زمان كاربري توسط فرد به اجراي يك جريان ضعيف الكتريكي از يك سو به سوي ديگر پرداخته اما در صورت شريك شدن يك فرد ديگر در آن، اين ارتباط شكسته و منجر به نواخت يكباره كانالهاي چپ و راست در هر گوشي مي‌شود.

محققان ژاپني قرار است اين فناوري را در كنفرانس تعامل كاربر هوشمند در ليزبون پرتغال ارائه كنند؛ اما هنوز برنامه‌هاي بيشتري براي ارتقاي گوشي‌هاي عادي دارند كه از آن جمله مي‌توان به حسگرهاي رسانايي پوست با قابليت شناسايي جاي‌گيري درست گوشي در گوش اشاره كرد كه در آن در صورت بيرون آمدن گوشي،‌ موسيقي قطع خواهد شد. همچنين شايد در آينده گوشي‌هايي ساخته شوند كه به دو كاربر بطور همزمان اجازه شنيدن دو آهنگ متفاوت از يك منبع را ارائه دهد.
نظرات بینندگان