arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

لاریجانی: درصورت مجزا بودن ليست‌ها در انتخابات، مردم افراد را بهتر مي‌شناسند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت كه در صورت مجزا بودن ليست‌ها در انتخابات، مردم بهتر افراد را خواهند شناخت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علي لاريجاني كه در حاشيه بازديد از نمايشگاه عكس خبرگزاري ايسنا، در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، در پاسخ به سوالي درباره اشتراكات فهرست جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرا يادآور شد: من اطلاع دقيقي ندارم كه اين فهرست‌ها چقدر جدا يا ممزوج است، اما علي‌القاعده اگر ليست‌ها مجزا باشند مردم بهتر مي‌شناسند و اين بحث‌ها سليقه‌اي است.

وي اضافه كرد: معقول است كه هر سليقه‌اي افراد متناسب با خود را در فهرست خود معرفي كند.

رييس مجلس درباره نحوه بررسي بودجه با توجه به تعطيلي هفته آينده مجلس گفت: اين تعطيلي هنوز قطعي نيست و بايد اين موضوع مورد بحث و بررسي قرار گيرد. كميسيون‌ها از امروز بررسي‌هاي خود را آغاز مي‌كنند و كميسيون برنامه و بودجه نيز از روز قبل فعاليت خود را در اين باره آغاز كرده است.

وي با اشاره به مهلت 10 روزه نمايندگان براي ارائه پيشنهاد در لايحه بودجه گفت: البته فاصله 19 تا 22 بهمن تعطيل است اما اگر مجلس هفته بعد جلسه علني داشته باشد از اين مهلت 10 روزه استفاده مي‌شود و در غير اين صورت اين فرصت به بعد از انتخابات موكول خواهد شد.

لاريجاني درباره بخشي از فرمايشات مقام معظم رهبري در نماز جمعه تهران در زمينه ورود ايران به جنگ‌هاي 33 روزه و 22 روزه يادآور شد: برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس دعاوي در مورد دخالت ايران در اين موضوع داشتند كه ايشان اين موضوع را پاسخ دادند و گفتند در جايي كه ما حمايت كنيم، آن را به صورت علني عنوان خواهيم كرد.

وي گفت: اگر در جنگ 33 روزه از ملت مظلوم لبنان و در جنگ 22 روزه از ملت مظلوم فلسطين حمايت كرديم اين را به صراحت اعلام مي‌كنيم و مي‌گوييم كه موافق اين نيستيم كه از جانب رژيم صهيونيستي ستمي به اين ملت‌ها شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي درباره طرح توقف صادرات نفت به اروپا نيز گفت: اصل اين موضوع فكري است كه در مجلس در حال پخته شدن و بررسي است و اين موضوع با مبادي ديگر مورد مشورت قرار خواهد گرفت، اما عده زيادي از نمايندگان نظر مثبتي در اين باره دارند.

لاريجاني هم‌چنين درباره تاثير حضور اعضاي جامعه پزشكي به عنوان ليدرهاي جريان اصلي انتخابات در سوق دادن مجلس نهم به سمت مجلس سلامت‌محور نيز گفت: اطلاعات من به اندازه شما نيست كه آنها ليدر جريانات سياسي هستند يا نه، اما اگر نباشند هم مجلس در كل نگاه مثبتي به بخش سلامت دارد.

وي اضافه كرد: در مجلس هشتم نيز توجه به سلامت و برنامه‌اي كه سازمان تامين اجتماعي براي بحث سلامت در نظر گرفته بود، وجود داشت و اين موضوع به دليل اين‌كه مساله مردم است مورد توجه مجلس است.

علي لاريجاني در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره پيگيري طرحي از سوي مجلس براي محدود كردن عكاسان گفت: مجلس طرحي در اين باره نداشت، برخي افراد علاقه داشتند اين كار را پيگيري كنند كه بدنه‌ي مجلس با آنها مخالف بود و نظرش اين بود كه روح قانون اساسي اين است كه مذاكرات مجلس علني باشد و هر چه شفاف‌تر باشد بهتر است.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: كساني كه اين پيشنهاد را مطرح مي‌كردند در اقليت بودند.
نظرات بینندگان