arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

لاریجانی و آشتیانی در لیست جامعه مدرسین/ ذوالنور و بنایی به دور دوم کشیده شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در رای گیری انجام شده از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره فهرست اسامی مورد حمایت این جامعه علی لاریجانی و حجت الاسلام آشتیانی توانستند حدنصاب لازم را برای قرار گرفتن در لیست مورد حمایت جامعه مدرسین بدست آوردند و تصمیم گیری درباره کاندیدای سوم به جلسه بعدی موکول شد.

به گزارش مشرق؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه جمعه (14 بهمن) درباره حمایت از داوطلبان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قم، تصمیم گیری کرد.

بنابر این گزارش در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا تشکیل شده بود موضوع حمایت از علی لاریجانی رییس فعلی مجلس، حجت  الاسلام آشتیانی، حجت الاسلام بنایی نماینده دیگر استان قم در مجلس و حجت الاسلام ذوالنور مورد بحث و بررسی اعضای این جامعه قرار گرفت.

در رای گیری انجام شده از سوی اعضا جامعه مدرسین، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از مجموع 19 رای توانست 15 رای را کسب کند .

همچنین حجت الاسلام آشتیانی نیز با 15 رای از 19 رای اعضای جامعه مدرسین دیگر کاندیدای مورد حمایت جامعه معرفی خواهد شد.

گفتنی است حجج اسلام ذوالنور و بنایی نیز در این رای گیری به ترتیب 10 و 5 رای را به خود اختصاص داده اند. بنابر بر مکانیزم تعیین شده از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، داوطلبان برای قرار گرفتن در فهرست مورد حمایت این جامعه باید حداقل 14 رای را به خود اختصاص دهند.

بر اساس این گزارش به دلیل حدنصاب نرسیدن آرای حجت السلام ذوالنور و بنایی درباره داوطلب سوم مورد حمایت جامعه مدرسین جمعه آینده تصمیم گیری خواهد شد.
نظرات بینندگان