arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

لاوروف: ترامپ برای حل بحران در روابط روسیه-آمریکا نامه نوشته

وزیر امور خارجه روسیه از ارسال نامه‌ای از طرف‌ "دونالد ترامپ" خبر داد که در آن برای ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه به منظور حل و فصل بحران کنونی در روابط دو کشور ابراز آمادگی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا نامه‌ای را به مسکو ارسال کرده که در آن آمادگی خود برای ادامه گفت‌وگوها برای حل و فصل مشکلات در روابط دوجانبه را مورد تاکید قرار داده است.

وی در مصاحبه با برنامه سیاسی «بازی بزرگ» از شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: «رئیس جمهور ترامپ نامه‌ای کوتاه ارسال کرده و ابراز اطمینان کرده که ما آماده هستیم تا با انجام مذاکرات دوجانبه به دنبال راه‌هایی برای غلبه بر مشکلات موجود در روابط خود بگردیم.»

وزیرخارجه روسیه در 10 دسامبر(19 آذر ماه) برای یک سفر کاری به ایالات متحده عزیمت کرد و در پایان این سفر اعلام کرد که دیدار وی با رئیس جمهوری آمریکا در فضایی همراه با درک متقابل انجام شده و در جریان مذاکرات، روابط اقتصادی دو کشور، مسائل پیرامون ایران، کره شمالی، پیمان نابودی موشک‌هایدارای برد کوتاه و متوسط، کنترل تسلیحات هسته‌ای و اتهامات علیه روسیه مبنی بر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

روسیه: مذاکرات لاوروف با ترامپ و پامپئو "واقع‌‌بینانه و سازنده" بود

دیدگاه کرملین درباره مذاکرات لاوروف با ترامپ و پامپئو در واشنگتن

موضوع مذاکرات آتی لاوروف و پامپئو در واشنگتن

تلاش رئیس جمهوری فرانسه برای تغییر تمایلات "روس هراسی" در اتحادیه اروپا

لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه یادآور شد که "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه و دیگر رهبران اروپایی در تلاشند تا تمایلات منفی نسبت به روسیه در اتحادیه اروپا را تغییر دهند.

وی گفت: «تمایلات "روس هراسی" در اتحادیه اروپا وحشتناک است. برای دیپلماسی، تغییر چنین تمایلاتی بسیار اهمیت دارد و برخی رهبران اروپایی از جمله امانوئل ماکرون در تلاشند تا این مشکل را تغییر دهند.»

در تاریخ 19 دسامبر (28 آذر ماه)، شورای اتحادیه اروپا به اتفاق آرا تصمیم به تمدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه گرفت که در ژانویه سال 2020 منقضی می شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان