arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

امام جمعه تبریز: فضای مجازی تهدیدی برای سرمایه اجتماعی است

آل‌هاشم درباره حوادث پیرامون افزایش قیمت بنزین یادآور شد: دشمن با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در اوج‌گیری اغتشاشات خیابانی بسیار فعال عمل کرد. امام جمعه تبریز با اشاره به لزوم تقویت شبکه ملی ارتباطات گفت: فضای مجازی با انتشار اختلافات سران قوا، زیر سؤال بردن عملکرد بعضی جناح‌ها، و افزایش طبقات اجتماعی، تهدیدی برای سرمایه اجتماعی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد شدید از ‌شیوه نادرست اجرای سهمیه‌بندی بنزین گفت: تخریب اموال عمومی و آسیب رساندن به اموال مردم حاصل بی‌تدبیری در ابلاغ این قانون بود.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد‌علی‌ آل‌هاشم شب گذشته در ششمین همایش ائمه جمعه استان در شهرستان میانه اظهار داشت: باید شاخص‌های یک نماینده خوب را مطرح اما از پرداختن به مصادیق خودداری کنیم.

وی با توجه به انتخابات پیشِ‌روی مجلس شورای اسلامی و با بیان اینکه نماینده اصلح باید دنباله‌روی اهداف مقام معظم رهبری باشد و در امور و مسائل کشوری در مواقع بحران ایشان را فصل‌الخطاب قرار دهد گفت: بی‌آن‌که به مصادیق ورود پیدا کنیم، در یک کلام نماینده باید خادم مردم باشد.

وی بر نقش محوری ائمه جماعات در ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات تأکید کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به لزوم تقویت شبکه ملی ارتباطات گفت: فضای مجازی با انتشار اختلافات سران قوا، زیر سؤال بردن عملکرد بعضی جناح‌ها، و افزایش طبقات اجتماعی، تهدیدی برای سرمایه اجتماعی است.

وی با ابراز اینکه فضای مجازی به‌جای افزایش نشاط، امید، اعتماد، امنیت، مشارکت اجتماعی و اقتصادی، ریشه بسیاری از مشکلات در جامعه شده است، تصریح کرد: نباید به‌بهانه انتشار اخبار برخی فسادهای اقتصادی، سرمایه‌های اجتماعی را از بین برد و امنیت اعتماد عمومی و انگیزه مشارکت مردم را متزلزل کرد.

آل‌هاشم درباره حوادث پیرامون افزایش قیمت بنزین یادآور شد: دشمن با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در اوج‌گیری اغتشاشات خیابانی بسیار فعال عمل کرد.

امام جمعه تبریز با انتقاد از شیوه اجرای این طرح گفت: در شیوه ابلاغ این قانون اشکالاتی همچون افزایش چندبرابری بعد از چند سال و توزیع مجدد کارت سوخت عدم اطلاع‌رسانی و عدم اقناع مردم وجود داشت.

‌آل‌هاشم با تصریح به اینکه وجود این اشکالات حوادث آبان ماه را باعث شد، گفت: تخریب اموال عمومی و آسیب رساندن به اموال مردم حاصل بی‌تدبیری در ابلاغ این قانون بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه مردم ولایت‌مدار خیلی زود صف خود را از اغتشاشگران و آشوبگران جدا کردند، اضافه کرد: در این حوادث به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب، تبریز و آذربایجان خوش درخشید و راهپیمایی مردم این شهر حرکت‌های بعدی در دیگر شهرها را باعث شد.

وی ائمه جماعات استان را به مردمی بودن دعوت کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها از نقش ائمه جماعات در فرهنگ‌سازی، حذف فاصله‌های اجتماعی و طبقاتی و به دست آوردن دل مردم در همراهی با نظام، به‌نیکی یاد کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان میانه نیز در این همایش، وظیفه اصلی ائمه جماعات را کار فرهنگی با محوریت ایجاد اتفاق و اتحاد در جامعه بیان کرد.

حجت الاسلام محمدی با ابراز اینکه دشمنان سعی دارند جایگاه روحانیت را خدشه‌دار کنند گفت: باید با تقویت حوزه‌ها، ارتقای جایگاه مساجد، روحانیت و تبلیغ، این کارشکنی‌ها را جبران کنیم.

نظرات بینندگان