arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

سردترين شب 50 ساله اخير در زنجان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول بخش پيش‌بيني اداره‌کل هواشناسي استان زنجان، گفت: سرماي شديد هوا در شنبه شب جزو کم‌سابقه‌ترين دماها در طول 50 سال گذشته محسوب مي‌شد، چرا که بر اساس اطلاعات به دست آمده، دماي هواي زنجان به 21 درجه زير صفر رسيده است.

احد ياغموري در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب، اظهار کرد: با توجه به مقايسه دماي هواي مراکز استان‌ها، شهر زنجان سردترين شهر کشور به حساب مي‌آيد و همين موضوع باعث شده زنجاني‌ها روزهاي سردي را پشت سر گذارند.

وي تصريح کرد: دماي هواي شهرهاي ابهر، خرم‌دره و قيدار نيز 16 درجه زير صفر گزارش شده است و گرم‌ترين نقطه استان شهر آببر با دو درجه زير صفر اعلام شده است.

اين مقام مسئول، با اشاره به اينکه پايين‌ترين دماي ثبت شده در اين موقع از سال در طول 50 سال گذشته 29 درجه زير صفر است، افزود: نفوذ دامنه هواي سرد قطبي از مناطق شمالي به کشور باعث بروز پديده يخبندان در بسياري از نقاط کشور از جمله زنجان شده است.

وي، به پيش‌بيني هواي استان تا چند روز آينده نيز اشاره کرد و يادآور شد: وضعيت جوي زنجان امروز صاف تا کمي ابري در برخي نقاط مه‌آلود گزارش شده است و اين روند تا روز سه‌سنبه ادامه خواهد داشت و اين در شرايطي است که دماي هوا از فردا(دوشنبه) به مرور افزايش خواهد يافت.

ياغموري، با بيان اينکه از روز چهارشنبه بار ديگر بارش برف به‌طور پراکنده در استان آغاز خواهد شد، افزود: خوشبختانه امسال شاهد بارش نسبتا خوب برف در اقصي‌ نقاط استان هستيم.

مسئول بخش پيش‌بيني اداره‌کل هواشناسي استان در ادامه با اشاره به ميزان بارش برف در هفته گذشته، افزود: بيشترين ميزان بارش برف مربوط به شهر قيدار با 46ميلي‌متر بارندگي است. همچنين در شهر زنجان ميزان بارش‌ها 33 ميلي‌متر گزارش شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
3
9
وای خدا چه سرده....
بابك
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
0
من در زنجان زندگي ميكنم سرما وحشتناك است حتي داخل ماشين هم سوز سرما را كاملا احساس ميكني چقدر دلم براي بهار تنگ شده ! واي چقدر از سرما و يخبندان بدم ميآد .........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
0
1
اگه دمای داخل خونه 20 هم باشه که کمه، یعنی این بندگان خدا باید 40 درجه دمای خونه رو گرمتر از بیرون کنن!! خدا کمکشون کنه
نظرات بینندگان