arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
اسناد ویکی لیکس در «انتخاب»؛ شماره ۱۰۷/

تصمیم دولت هلند برای اعزام تیمی به «کمپ اشرف» / تاکید صلیب سرخ بر بازدید فوری از کمپ

وگریف ظاهرا مطمئن است که دولت هلند تیمی را به کمپ اشرف اعزام خواهند کرد، اما اشاره کرد که مشورت‌های بین سازمانی دیگری با وزارت دادگستری باید قبل از تعیین اندازه، ترکیب و تاریخ اعزام تیم هلندی انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«انتخاب» اسناد ویکی لیکس در رابطه با ایران را که متعلق به سال های ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۹ است، را به صورت روزانه و به منظور آگاهی مخاطبان نسبت به تحولات و اتفاقات گذشته، منتشرمی کند

سرویس تاریخ «انتخاب»: سندی محرمانه از هلند به تاریخ یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۳ با عنوان «تحویل اسامی به هلند» منتشر شده است.

به گزارش «انتخاب»؛ متن این سند که ویکی لیکس آن را منتشر کرده، در زیر آمده است:

موضوع سند: تحویل اسامی به هلند
طبقه‌بندی: محرمانه
سه شنبه ۱۳:۰۰ هجدهم می ۲۰۰۴
از: هلند
به: نامشخص

۱. فرستاده سیاسی نکات و صفحه اطلاعات تلگراف مرجع را با معاون رییس کل بخش کشور‌های خلیج فارس در وزارت امورخارجه هلند، آرنوت وگریف و مشاور امور مهاجرت و پناهندگی، ماریل فندر لیدن، در میان گذاشت. مرجع تماس وزارت امورخارجه در امور زندانیان مجاهدین [منافقین] خلق در وزارت امورخارجه هلند، مسئول امور مهاجرت و پناهندگی، جوپ داموسیوکس است. برای تماس با او می‌توانید از شماره ۷۰۳۴۸۵۷۹۵ -۳۱ استفاده کنید. وگریف ظاهرا مطمئن است که دولت هلند تیمی را به کمپ اشرف اعزام خواهند کرد، اما اشاره کرد که مشورت‌های بین سازمانی دیگری با وزارت دادگستری باید قبل از تعیین اندازه، ترکیب و تاریخ اعزام تیم هلندی انجام شود. فاندر لیندن گفت که تیم هلندی احتمالا شامل مسئولان هلندی مشغول در بغداد یا پایتخت‌های اطراف مانند امان خواهد بود. هردوی وگریف و فاندرلیندن درک می‌کنند که برای کمیته بین المللی صلیب سرخ بسیار مهم است که در کمتری زمان ممکن از کمپ اشرف بازدید کنند.

۲. وگریف باز هم اشاره کرد که دولت هلند احتمالا شهروندان خود را بازخواهد گرداند، اما اشاره کرد که تعیین تکلیف افراد دیگر احتمالا دشوار خواهد بود.

سوبل

نظرات بینندگان