arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

حمله به مراکز نظامی در ونزوئلا/ یک فرمانده به گروگان گرفته شد

برخی اخبار تأیید نشده از حمله مسلحانه به یک پادگان و یک کلانتری در ونزوئلا حکایت دارد. گفته می‌شود یک افسر شورشی سابق ارتش ونزوئلا در زدوخوردهای صورت گرفته مجروح و سپس از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته وبگاه «ال‌ناسیونال»، در ساعات اولیه صبح یکشنبه گروهی از مردان مسلح با هدایت یکی از افسران مخالف دولت قانونی ونزوئلا به نیروهای گردان «ماریانو مونتیلا» در منطقه «لوئپا» حمله کردند.

مهاجمان مسلح فرمانده این گردان را گروگان گرفته و سپس به یک مرکز نظامی دیگر حمله کردند. به گزارش پلیس منطقه، مهاجمان در این حمله ۱۱۲ قبضه سلاح «ای‌کی ۱۰۳» و مقادیری مهمات به سرقت بردند. مهاجمان مسلح در ادامه به یک کلانتری در «سن فرانسیسکو» نیز حمله کردند.

گفته می‌شود یک افسر شورشی سابق ارتش ونزوئلا در زدوخوردهای صورت گرفته مجروح و سپس از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

دولت آمریکا از جمله حامیان «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت قانونی این کشور است و بارها سعی کرده با کمک‌رسانی به گوایدو، دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور را تضعیف کند.

وزیر خارجه آمریکا چندی قبل در حمایت از مخالفان ونزوئلا، یک پیمان دفاعی مربوط به دوران جنگ سرد را فعال کرده تا زمینه را برای مداخله نظامی در این کشور آمریکای لاتین فراهم آورد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان