arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

فواید شگفت انگیز مصرف فلفل که تا کنون نمی دانستید

فلفل یکی از ادویه های پر مصرف و محبوب در سراسر جهان است که اگرچه بیشتر توسط مکزیکی ها و هندی ها مصرف می شود، اما برای همه مردم در سراسر جهان به شدت مفید است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فلفل یکی از ادویه های پر مصرف و محبوب در سراسر جهان است که اگرچه بیشتر توسط مکزیکی ها و هندی ها مصرف می شود، اما برای همه مردم در سراسر جهان به شدت مفید است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، فلفل در انواع و اقسام در سراسر جهان کشت می شود. فلفل ها از رنگبندی تا طعمی متنوع دارند و در نتیجه هر شخص می تواند بر حسب سلیقه خود فلفل مصرف کند. یک وعده 100 گرمی فلفل حاوی 0.4 گرم چربی است ، از این رو فلفل قرمز کالری اضافه نمی کند. ارزش غذایی حاصل از 105 گرم از فلفل حدود 79 درصد از ارزش روزانه ویتامین C و 27 درصد از ارزش روزانه ویتامین B6 و البته 20 درصد از ارزش روزانه ویتامین A است. اما فلفل چه خواصی دارد؟

گرمای بدن را پایین می آورد

یک ترکیب فعال در  فلفل به نام کپسایسین وجود دارد. این ترکیب درواقع همان چیزی است که به فلفل طعم تند می دهد و این یکی از مؤلفه های اصلی است که باعث کاهش دمای بدن در آب و هوای گرم می شود. یک واکنش معمولی در مورد فلفل ها ، تعریق زیاد است که با ارسال سیگنالی به مغز مبنی بر اینکه بدن به گرما نیاز دارد ، تولید می شود. این یک روش خنک کننده طبیعی است.

فواید شگفت انگیز مصرف فلفل که تا کنون نمی دانستید

به آرتریت و درد عضلات کمک می کند

ترکیب کپسایسین به صورت کرم موضعی  موجود است که باعث کاهش مقدار ماده اصلی انتقال دهنده عصبی می شود که پیام های درد را به مغز منتقل می کند. بنابراین ، درد ناشی از آرتروز ، آرتریت روماتوئید و فیبرومیالژیا با استفاده از کرم های کپسایسین می تواند تسکین یابد. یک مطالعه در آلمان نشان داد که 50 درصد از دردهای مفاصل توسط کرم کپسایسین کاهش یافته است.

سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد

فلفل  سرشار از ویتامین C است ، حتی بیشتر از میوه پرتقال که به دلیل مقدار ویتامین C مورد استقبال قرار می گیرد. این ماده مغذی برای ترمیم بافت از اثرات التهابی مهم است. همچنین باعث افزایش پتانسیل سیستم ایمنی برای محافظت از بدن در برابر بیماری ها می شود.

سلامت قلب و عروق را ارتقا می دهد

کپسایسین با جلوگیری از افزودن سطح کلسترول در سیستم بدن ضمن کاهش تحریک دفع و سم زدایی بدن ، در کاهش سطح کلسترول کمک می کند. فلفل ها از این طریق با اجازه ندادن انقباض عروق از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کنند.

سلول های سرطانی را از بین می برد

کپسایسین منجر به آپوپتوز می شود( شرایطی که سلولهای سرطانی خود را نابود می کنند). مطالعات نشان داده است که با مصرف کپسایسین بروز سرطان پستان و پروستات کاهش می یابد.

نظرات بینندگان