arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۳ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

الجزیره: فراکسیون «البناء» عراق از نامزدی «السهیل» صرف نظر کرد

شبکه «الجزیره» به نقل از منابع مطلع گزارش داده است که فراکسیون «البناء» در پارلمان عراق از نامزدی «قصی الهسیل» برای تصدی سمت نخست‌وزیری صرف نظر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه «الجزیره» روز دوشنبه به نقل از منابع مطلع مدعی شد که فراکسیون «البناء» متشکل از دو ائتلاف «دوله القانون» و «الفتح»، از معرفی «قصی السهیل» به عنوان نامزد سمت نخست‌وزیری عراق، صرف نظر کرده است.

این تصمیم پس از مخالفت علنی برخی از ائتلاف‌های عراق مانند ائتلاف اهل تسنن موسوم به «تحالف القوی العدوانیه» و چند ائتلاف شیعی، اتخاذ شده است.

امروز برخی از رهبران ائتلاف اهل تسنن عراق موسوم به «تحالف القوی العراقیه» با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور عراق، بر مخالفت خود با کاندیداتوری «قصی السهیل» برای تصدی سمت نخست‌وزیری تأکید کردند.

فراکسیون البناء به عنوان فراکسیون بزرگ‌تر در پارلمان عراق، دیروز (یکشنبه) «قصی عبدالوهاب عبود السهیل» وزیر آموزش عالی در دولت مستعفی عراق را به عنوان نامزد نخست‌وزیری به «برهم صالح» رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد.

مهلت قانونی «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق برای معرفی مأمور تشکیل کابینه جدید (نخست‌وزیر مکلف)، پنجشنبه (٢۸ آذر) به پایان رسید، اما رئیس‌جمهور با احتساب روزهای تعطیل، این مهلت را تا شامگاه یکشنبه تمدید کرد، اما باز هم مسئله انتخاب نخست‌وزیر به جایی نرسید. پس از این ناکامی در انتخاب نخست‌وزیر جدید، عراق از امروز دوشنبه وارد خلأ قانونی شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان