arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

لایو خبر - ۳ دی ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عماد افروغ: رادیکالیسم فعلی به انقلاب نمی انجامد؛ به متلاشی شدن کشور منجر می شود / باید منتظر یک دولت پوپولیستی باشیم
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۰:۴۵

عماد افروغ با بیان اینکه فکر نکنید که ترس دوام می آورد گفت: ترس در نهایت منجر به طغیان می شود. امام می فرماید در زمان شاه یک آجان حکومت می کند. ما الان این را داریم می بینیم. ما به یک رجعت نیاز داریم؛ اگر امروز رجعت کنیم بهتر از فرداست، فردا دیر می شود. من نگران این نیستم که فردا انقلاب می شود یا به تعبیر امام یک یوم الله اتفاق می افتد، که اتفاقا خوب است. اما انقلاب نمی شود؛ انقلاب سازماندهی و رهبری دارد. ما هم با شناختی که از مردم ایران داریم می دانیم که اگر انقلاب شود چه صبغه ای خواهد داشت. اما انقلاب نمی شود بلکه کشور متلاشی می شود.

علی مطهری: هیأت رئیسه می‌گوید رهبری با استیضاح وزیر کشور مخالف‌اند، لذا آن را اعلام وصول نمی‌کنیم / احتمالا مخالفت ایشان به خاطر در پیش بودن انتخابات مجلس است
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۰:۴۳

علی مطهری نماینده تهران گفت: ما استیضاح را به بعد از انتخابات مجلس موکول می‌کنیم. معتقدیم که وزیر کشور به عنوان مجری تصمیم شورای هماهنگی سران قوا درباره مدیریت مصرف سوخت، به خاطر فراهم نکردن مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای این تصمیم، زمینه خسارات مالی و تلفات جانی قابل توجه را ایجاد کرده و به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کرده است و باید بیاید و به نمایندگان مردم بابت این اشتباه بزرگش پاسخ بدهد.

ظریف: ایران و عمان روابط صمیمانه‌ای دارند / ما در کنار سلطنت عمان باقی خواهیم ماند
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۰:۴۳

محمد جواد ظریف که برای دیدار و گفت و گو با مقامات عمان به مسقط پایتخت این کشور سفر کرده است، ‌ امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «دیروز و امروز برای گفت و گو و مشورت با مقام ها عالی رتبه سلطنت عمان در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی، از مسقط دیدن کردم.»

واکنش منبع نزدیک به بیت رهبری به خبر رویترز
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۲:۳۳

ایسنا نوشت: یک منبع آگاه و نزدیک به بیت رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: بر خلاف ادعای بنگاه خبری رویترز، هیچ جلسه مشترکی میان حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت در روز «٢٦ آبان-١٧ نوامبر» و حتی پس از آن در مورد آشوب‌ها تشکیل نشده است. وی افزود: تنها دستور رهبر انقلاب در مورد قربانیان آبان ٩٨، همان «دستور رافت» ایشان است که به صورت مکتوب و در پاسخ به گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی در رسانه ها منتشر شد.

نورعلی تابنده درگذشت
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۰:۵۹

خبرگزاری فارس نوشت: «نورعلی تابنده» قطب دراویش گنابادی ساعتی پیش در سن ۹۲ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سن در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت. بر پایه این گزارش، پیکر نورعلی تابنده در حال انتقال به بیدخت گناباد است. پیکر وی بنا بر وصیتش در بیدخت گناباد که محل دفن اقطاب دراویش گنابادی است به خاک سپرده خواهد شد.

استراماچونی: مدارک جعلی منتشر کردند تا با آبرویم بازی کنند
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۰:۲۴

آندرا استراماچونی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام به شدت از رفتار باشگاه استقلال انتقاد کرد و نوشت: "آن ها [مسئولان استقلال] زمانی که متوجه شدند برخی از مدیران ارشد سعی در برگرداندن من دارند گیج و آشفته شدند. آن‌ها فردی را از داخل باشگاه مستعفی اعلام کردند، در حالی که آن فرد هنوز در تمامی تعاملات رسمی باشگاه با وکلای من حضور دارد. آن ها اعلام کردند من خواستار خانه دیگری شدم که این موضوع نیز صحت ندارد. آن ها گفتند من پول بیشتری می خواهم که این قضیه هم واقعیت ندارد. آن‌ها موجب شدند وکیلم به‌خاطر رفتار فریبکارانه شان‌ استعفا بدهد. آن‌ها تمام تلاش خود را کردند تا من برنگردم و تلاش می‌کنند شخصیت من را نزد هواداران و مردم تخریب کنند، همچون کاری که با همکارانم و به تازگی برخی بازیکنان انجام داده‌اند". سرمربی ایتالیایی استقلال نوشت: "من بارها از آن ها خواستم تا یک نشست خبری بگذارند تا واقعیت را برای مردم توضیح دهم اما مخالفت کردند. اکنون یک نفر به آن‌ها نشان دهد که راه درست برای پرداخت وجود دارد. ما می‌توانیم از همه مشکلات را پشت سر بگذاریم و من حاضر هستم تا به تیم برگردم. آن‌ها مدارک و اطلاعات جعلی منتشر کردند تا با آبرویم بازی کنند. آن‌ها نمی‌خواستند آن‌جا باشم و نمی‌خواستند برگردم. نمی‌دانم مربی خوبی هستم یا نه، اما مطمئنم انسان صادقی هستم".

اظهارات رئیس دومای روسیه به لاریجانی درباره FATF
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۰:۲۳

علی تقوی، کارشناس مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد: هرچند سندی مکتوب در این باره ندیدم، اما یک سال پیش آقای علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی این مسأله را از قول رئیس دومای روسیه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد که اگر ایران به FATF ملحق نشود و استانداردهای آن را انجام ندهد، روابط مالی خود را با شما قطع می‌کنیم. به تازگی آقای فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی نیز این مسأله را از قول مقام‌های روس مطرح کرد، درکنار این‌ها، آقای همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز در نامه‌ای که به مجمع تشخیص مصلحت نوشت، این نکته را از قول مقام‌های اقتصادی روسیه مطرح کرد.

كالدرون: برای بازگشت به ایران شروطی دارم
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۰:۲۱

كالدرون سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که روز هفتم دی ماه تهران را ترک خواهد کرد، می‌گوید برای بازگشت شروطی دارد که مدیران باشگاه باید آنها را اجرایی کنند. سرمربی پرسپولیس گفت: بخشی از قسط اول قرارداد باقی مانده است و قسط دوم هم باید پرداخت شود. من وظیفه اخلاقی‌ام را انجام دادم و الان فقط به فینال جمعه فکر می‌کنم.

درخواست استاد بزرگ شطرنج ایران برای تغییر تابعیت
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۰:۲۰

علیرضا فیروزجا استاد بزرگ شطرنج ایران که هم اکنون در فرانسه حضور دارد، به صورت شفاهی به مسئولان فدراسیون شطرنج کشورمان اعلام کرده که به دنبال تغییر تابعیت است تا از این پس زیر پرچمی به جز پرچم ایران مسابقه دهد. مسابقات شطرنج سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان قرار است از فردا (چهارشنبه) به میزبانی روسیه برگزار شود و فیروزجا نیز زیر پرچم فدراسیون جهانی رقابت خواهد کرد. البته هنوز پرچم او در سایت فدراسیون جهانی همچنان پرچم ایران است، با این وجود پشت نام او در سایت رسمی مسابقات قهرمانی جهان پرچم فیده دیده می‌شود.

اعضای خانواده پویا بختیاری بازداشت شدند
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۰:۱۹

یک منبع مطلع در گفتگو با مهر اعلام کرد: دشمنان ملت شریف ایران ... همچنان برای استمرار اغتشاشات، سناریوی نخ نما شده کشته سازی و استفاده ابزاری از معدود خانواده‌های قربانیان این پروژه را دنبال می‌نمایند. این منبع آگاه افزود: یکی از این خانواده‌ها که فرزندشان در اغتشاشات اخیر به صورت مشکوکی کشته شد، خانواده پویا بختیاری بود که علیرغم دعوت و صحبت با ایشان، در روند پروژه ضدانقلابی ورشکستگان فراری قرار گرفته و فعالانه بر اقدامات ساختار شکنانه خود اصرار ورزیدند. لذا با حکم قضائی و در راستای صیانت از نظم و امنیت مردم شریف و خسارت دیده، و نیز به منظور جلوگیری از تداوم پروژه کشته سازی و تکرار اقدامات مسلحانه علیه مردم، این عناصر بازداشت شدند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۰:۰۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان