arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

جزئیات دستگیری 2 عضو شورا و 13 کارمند شهرداری پاکدشت تهران

دادستان پاکدشت از دستگیری ۲ عضو شورای شهر به همراه ۱۳ کارمند شهرداری این شهر به اتهام ارتشا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رحیم علیشپور با اشاره به دستگیری 17 نفر به اتهام ارتشا در این شهرستان اظهار داشت: مدتی بود در شهرستان گزارشی از افراد و مسئولان مختلف به شکل های مختلف و به صورت شفاهی به ما وصول می شد مبنی بر اینکه در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز حوزه شهری سواستفاده هایی انجام می شود.

وی سپس تصریح کرد: در نتیجه ورود دستگاه قضایی به این موضوع و همکاری سپاه پاسداران و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) 17 نفر تاکنون بازداشت شدند که 2 نفر از اعضای شورای شهر پاکدشت شامل رئیس شورای شهر و یک عضو شورا، 13 نفر از کارمندان شهرداری و پلیس ساختمانی و 2 نفر از افرادی که از بیرون همکاری داشتند از جمله افراد بازداشت شده هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت افزود: هر 17 نفر به اتهام سوء استفاده های مالی، اخذ رشوه و واسطه گری در اخذ رشوه تفهیم اتهام شدند و قرار تامین بازداشت موقت برای همه این افراد صادر شده و این افراد در بازداشت هستند.

علیشپور با اشاره به تحقیقات و مدارک آماده شده در این زمینه بیان کرد: تقریبا تمام دلایل و مدارک آماده شده است و تحقیقات در مورد این پرونده به اندازه کافی به عمل آمده است و حدود 400 نفر اعلام آمادگی کردند که مراجعه کرده و در این خصوص با ما همکاری داشته باشند.

وی ضعف نظارت در مجموعه مدیریت شهری را عامل مهم این اتفاق دانست و افزود: مسئولان نظارتی یا به شدت بی کفایت و ناکارآمد و یا به شدت بی خاصیت و بی توجه هستند چرا که مجموعه شهری برای خود بازرسی دارد مجموعه شهرداری برای خود حراست دارد و شورای شهر دستگاهی است که باید بر آن ها نظارت بکنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت گفت: این فسادی که محرز شده مربوط به بررسی در نقطه ای از شهر است و ما هنوز تمام شهر را جلو نرفته ایم و بررسی نکرده ایم.

علیشپور با اشاره به احتمال افزایش افراد دخیل در این پرونده خاطرنشان کرد: تحقیقات در محله های دیگر ادامه خواهد داشت و با عوامل احتمالی دیگر چه در پلیس ساختمانی، چه در شورای شهر و یا مجموعه شهرداری برخورد جدی خواهد شد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان