arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

اعداد تاریخیِ کالدرون در ایران؛ الهلال و الاتحاد می‌گویند «پرسپولیس قهرمان می‌شود»

گابریل کالدرون نتایجی را کسب می‌کند و اعدادی را به ثبت می‌رساند که مشابه آن را در الاتحاد و الهلال بر جای گذاشته و با این ۲ تیم قهرمان لیگ شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعداد تاریخیِ کالدرون در ایران؛ الهلال و الاتحاد می‌گویند «پرسپولیس قهرمان می‌شود»پرسپولیس روز جمعه در دیدار معوقه خود از هفته دوازدهم باید از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم نساجی مازندران برود. سرخپوشان تهرانی در صورت پیروزی می‌توانند مطمئن باشند که از لحاظ تعداد امتیاز هیچ تیمی از آنها تا پایان نیم‌فصل سبقت نخواهد گرفت.

نکته جالب دیگر درباره عملکرد گابریل کالدرونی است که حالا شنیده می‌شود مانند آندره‌آ استراماچونی طاقتش لبریز شده و حالا به طور علنی اعلام کرده که از باشگاه ناراحت است. با این حال او روزهای شیرینی را در دوران مربیگری‌اش سپری می‌کند.

پرسپولیس با مرد آرژانتینی در این فصل تا به اینجا ۱۵ بازی در لیگ و سه دیدار در جام حذفی انجام داده که ماحصل آن ۱۳ پیروزی، یک تساوی و چهار باخت بوده است. آنها از ۵۴ امتیاز ممکن به ۴۰ امتیاز دست پیدا کرده‌اند و میانگین ۲.۲۲ امتیاز را در هر دیدار به ثبت رسانده‌اند و درصد پیروزی‌شان روی عدد ۷۲.۲۲ قرار گرفته است. در صورت پیروزی پرسپولیس مقابل نساجی معدل به ۲.۲۶ رسیده و تا رسیدن به بهترین رکورد کالدرون، تنها ۰.۰۱ فاصله خواهد داشت. از لحاظ درصد پیروزی نیز همچنان پرسپولیس، بهترین آمار دوران مربیگری گابریل باقی خواهد ماند.

گابریل در نوامبر ۲۰۱۰ به جای اریک گرتس سوئیسی سرمربی الهلال شد. گرتس سرمربی مراکش شده بود و عربستان را ترک کرد. کالدرون با سابقه هدایت الاتحاد روی نیمکت الهلال نشست و این تیم را بدون باخت به عنوان قهرمانی لیگ عربستان رساند و باعث شد تا آنان از عنوان خود دفاع کنند. کالدرون در الهلال و در ۳۷ مسابقه در لیگ این کشور، لیگ قهرمانان آسیا و دیگر مسابقات رسمی به میانگین ۲.۲۷ امتیاز در هر بازی رسیده بود. بعد از الهلال نوبت به عملکرد او در الاتحاد می‌رسد. جایی که وی در حدود ۲ سال و در ۶۳ مسابقه به میانگین ۲.۲۶ رسیده بود. حالا پیروزی مقابل نساجی، کالدرون را به آمارش در الاتحاد می‌رساند. جالب است که او در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ نیز با الاتحاد فاتح لیگ عربستان شده بود.

از منظر درصد پیروزی بعد از پرسپولیس بهترین عملکرد او در الاتحاد بود که به ۶۹ درصد پیروزی رسید و سپس نوبت به دوران حضورش در الهلال می‌رسیم که ۶۷ درصد برد کسب کرده بود. حال باید دید کالدرون که بعد از حدود یک دهه که دوباره توانسته در باشگاهی بدرخشد، قادر است با دیگر با میانگین بالای ۲ امتیاز در هر مسابقه و همچنین درصد پیروزی حدود ۷۰ درصد به قهرمانی دست پیدا کند یا خیر. آمار می‌گوید که او می‌تواند. البته اگر مرد آرژانتینی تا پایان فصل روی نیمکت سرخپوشان بنشیند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان