arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

پیام کریسمس ترامپ؛ ترویج فرهنگ احترام!

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا در حالی که با موضوع استیضاح دست به گریبان است، روز چهارشنبه (۴ دی ۹۸) در پیام کریسمس خود که کاخ سفید منتشر کرد، خواستار درک عمیق‌تر یکدیگر و ترویج فرهنگ احترام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، وی در این پیام گفت: در حالی که چالش های پیش روی کشور ما بزرگ است، تعهداتی که ما را به عنوان آمریکایی ها متحد می کند، ‌ قوی تر است.

وی افزود: باید با هم در جهت ترویج فرهنگ احترام و درک عمیق تر تلاش کنیم، ویژگی هایی که نمایانگر آموزه های مسیح است.

این پیام چند روز پس از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد.

ترامپ بارها به تحقیقات استیضاح خود واکنش نشان داده و آن را حقه و کلک خوانده است.۹۱۰۹

از سویی، دموکرات‌ها با استفاده از ظرفیت قانون اساسی و تاخیر در ارسال پرونده استیضاح ترامپ به سنا و همچنین طرح استیضاح دیگری در مجلس نمایندگان با توجه به مطرح شدن شواهد دیگر، جنگ روانی بزرگی علیه ترامپ به راه انداخته‌اند.

به نظر می‌رسد مساله استیضاح در مجلس نمایندگان نیز پایان نیافته است و دموکرات‌ها با یافتن سرنخ‌های جدیدی از ترامپ، مایلند فرایند استیضاح دوم را در این مجلس کلید بزنند.
به نوشته نیویورک تایمز، داگلاس لتر مشاور حقوقی مجلس نمایندگان، چشم‌اندازی از استیضاح دوم را نمایان کرده است تا شواهد جدیدی از اینکه ترامپ کوشیده مانع از تحقق عدالت شود، به دست آید.

این موضوع به رای دادگاه تجدیدنظر بر می‌گردد که دموکرات‌ها نیازمند ادای شهادت دونالد مک‌گان مشاور حقوقی پیشین کاخ سفید هستند. اگر مک‌گان شواهد جدیدی ارائه کند که مهر تاییدی باشد بر اینکه ترامپ مرتکب جرائم استیضاح پذیر شده که در مفاد کنونی استیضاح نیامده است، کمیته قضایی به سمت استیضاح جدید خواهد رفت.

آنچه روند تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ را کلید زد، افشای تماس تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین بود. ترامپ در این مکالمه از همتای اوکراینی خود خواست؛ در مورد فعالیت‌های مالی "جو بایدن" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش هانتر تحقیق کند. ترامپ پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را به این تحقیقات منوط کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان