arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۸

لایو خبر - ۵ دی ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور عراق استعفا داد
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۱۶:۲۰

المیادین و الجزیره از استعفای برهم صالح، رئیس جمهور عراق خبر دادند. این منابع اعلام کردند علت اسعفای برهم صالح مخالفت با معرفی اسعد العیدانی به عنوان کاندیدای پست نخست وزیری است.

سینمای هتل رامسر آتش گرفت
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۱۳:۴۳

از دقایقی پیش سینمای هتل رامسر دچار حریق شد. محمد آزاد فرماندار رامسر اظهار کرد: سالن آمفی تئاتر هتل رامسر حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز دچار حریق و آتش‌سوزی شده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر علت آتش سوزی در دست بررسی است. فرماندار رامسر خاطرنشان کرد: آتش مهار شده و حدود ۸۰ درصد سالن آمفی تئاتر این هتل تخریب شده است.

سربازی دختران؛ فعلا نه
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۱۳:۴۰

سردار موسی کمالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اکنون که سربازی مثل گذشته فقط رزم نیست و مهارت آموزی هم به این دوره اضافه شده است، آیا امکان دارد که بحث سربازی برای خانم‌ها هم مطرح شود، اظهار کرد: فعلاً ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌ای برای این موضوع ندارد. سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی گفت: اولویت ما در امر مهارت آموزی سربازهایی هستند که برای خدمت می‌آیند و بعد باید سراغ کسانی برویم که معاف می‌شوند و آنها را تحت پوشش قرار دهیم و این خود یک جامعه آماری بالایی است؛ لذا فعلاً برنامه‌ای برای بانوان در این رابطه نداریم.

عضو مجمع تشخیص: نطفه «فتنه ۸۸» با مشارکت «هلند» بسته شده بود
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۱۰:۱۵

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه‌ 88 پیش زمینه‌هایی داشت و به یک‌باره رخ نداد، خاطرنشان کرد: بر اساس مستندات نطفه‌ فتنه 88 را سال‌ها قبل با مشارکت آمریکا، صهیونیست‌ها، انگلیس و حتی برخی کشورهای اروپایی همچون هلند بسته بودند اما انتخابات ریاست‌جمهوری بهانه‌ای شد تا با ادعای کذب تقلب، فتنه‌شان را ظهور و بروز دهند.

عده‌ بسیار زیادی ‌از یارانه معیشتی جا مانده‌اند
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۹:۰۶

اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از مردم به جهت اصلاح قیمت بنزین از درآمدهای حاصل از اجرای این طرح ذینفع بوده و جزو جامعه هدف محسوب می‌شوند تصریح کرد: اشتباهاتی در سامانه و فرآیند مربوط به اعطای بسته کمک معیشتی رخ داده که این امر موجبات نگرانی برخی از مردم و خانوارها را فراهم کرده است. نماینده مردم رودسر و املش  ورود مجلس برای حل و فصل اشتباهات انجام شده در نحوه پرداخت بسته کمک‌ معیشتی و محافظت از حقوق خانواده‌ها را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: عده‌ بسیار زیادی در شهرهای مختلف کشور از جمله حوزه انتخابیه بنده از دریافت کمک معیشتی جا مانده‌اند و هیچ مبلغی تاکنون به حسابشان واریز نشده است.

مدل جدید براندازی از نگاه سردار نجات
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۹:۰۱

سردار سرتیپ پاسدار حسین نجات معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: مدل براندازی غرب در مقابل انقلاب اسلامی طی این ۴۰ سال تغییر کرده است و در این مدل جدید براندازی، تکیه بر افراد فرودست جامعه و کسانی است که محصول حاشیه‌نشینی و بی‌سوادی هستند و در فضای مجازی آلوده شده‌اند.

باران بعد از آلودگی بی‌خطر است
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۸:۲۴

به دنبال پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر آغاز بارندگی در پایتخت از امشب و برخی نگرانی‌ها مبنی بر خطرساز بودن یا نبودن آب باران در شرایط آلودگی هوا، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: آب باران بعد از آلودگی مشکلی نخواهد داشت.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان