arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰

روزی که آمریکا ازحرکت می ایستد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سوپرباول امسال آمریکا که یکشنبه شب به وقت محلی در شهر ایندیاناپلیس بین تیمهای پاتریوتس بوستون و جاینتس نیویورک برگزار می شود، مانند همیشه نفس آمریکایی ها را در سینه حبس خواهد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از قدس انلاین، اهمیت سوپرباول که بازی فینال رقابتهای فوتبال آمریکایی محسوب می شود به حدی است که ماموران امنیتی فدرال کنترل گسترده ای برای جلوگیری از اقدام هکرها به منظورپخش غیرقانونی این مسابقه روی سایتهای اینترنتی اعمال کرده اند. ازچند ساعت پیش ازشروع این بازی، هواپیماهای اف شانزده برفراز ایندیاناپلیس به پرواز در می آیند تا سوپرباول امسال را که با کنسرت مدونا خواننده آمریکایی دربین دونیمه آن همراه خواهد بود، تحت کنترل کامل امنیتی قراردهند.

* بلیت 16 هزار دلاری!
قیمت بلیت این مسابقه به شانزده هزار دلار هم رسیده تا تکلیف مهمترین عنوان قهرمانی که برای یک رشته ورزشی درآمریکا وجود دارد، تعیین شود. بیش از150هزارنفر از هواداران و علاقه مندان به «ان اف ال» به ایندیاناپلیس رفته اند تا درمراسم اهدای جام ولنس لومباردی در ورزشگاه «لوکاس ایل» که گنجایش نصف این تعداد جمعیت را داراست، شرکت داشته باشند.

اگرچه خیلی ازآنها با هدف فروختن بلیت و جاهای از قبل خریداری شده خود در ورزشگاه به افرادی که حاضرشده اند حتی تا 16هزار دلار برای بلیت این مسابقه بپردازند، به این شهرسفرکرده اند، اما اقدام ماموران امنیتی فدرال مهاجرت و سازمانی که روی تخلفات مربوط به قانون اینترنت درآمریکا نظارت دارد، بیشترین نگاه ها را طی ساعات گذشته به خود جلب کرده است.

حمله ناگهانی آنها به چند سایت اطلاع رسانی به دستگیری حدود 307 دامنه مشکوک به پخش غیرقانونی سوپرباول منجرشد. این سایتها قصد داشتند این مسابقه را به شکل استریم در اینترنت نمایش دهند یا محصولات خود را با مارک تیمها و لیگ فوتبال ملی آمریکا به فروش برسانند. بدین ترتیب عملیات «فیک سوئیپ» در کمتر از 24ساعت حدود 80 میلیون تماس ازسوی کاربران اینترنتی را که خود را برای افتادن در دام دزدهای اینترنتی آماده کرده بودند، ردیابی کرد.

*نبرد با تمام قدرت نظامی
دولت باراک اوباما قصد دارد از محبوب ترین رویداد ورزشی درآمریکا برای اعلان جنگ با هکرهایی که قوانین کپی رایت را زیر پا گذاشته و ضررقابل توجهی به اقتصاد این کشوروارد می کنند، استفاده کند. حفاظت از حق پخش تلویزیونی «سوپربال» دربرابر دزدهای اینترنتی یکی از مهمترین مسایل امنیتی آمریکاست که ارتش، نیروهای پلیس و امنیت این کشور را برای مقابله با هر خطری دراین زمینه آماده می کند. بالگردها وهواپیماهای مخصوص با امواج ویژه ردیابی و جنگنده های اف شانزده برای پرواز درمنطقه پروازممنوع در فاصله شصت کیلومتری ورزشگاه محل مسابقه و روبوتهای ضدانفجاری که در اختیار نیروهای پلیس زمینی قرارداده شده اند، همه از به کارگیری قوای نظامی و فناوری آمریکا برای برگزاری «سوپرباول» حکایت دارد.

حتی فرمانده بالگردها تضمین داده دستورات ارائه شده دراین زمینه مشخص هستند و اگر هر مورد مشکوکی درمنطقه پروازممنوع مشاهده شود و به در خواستهای شناسایی شدن از سوی نیروهای امنیتی پاسخ ندهد، ازسوی جت ها مورد تعقیب قرارخواهد گرفت.

* 150 میلیون بیننده
در چنین فضایی قرار است کنسرتی که بزرگ ترین شوی موزیک روی کره زمین نامیده شده در بین دو نیمه مسابقه برگزار شود. در زمینه تبلیغاتی هم مثل همیشه رقابت برای درآمدزایی هرچه بهتراز «سوپربال» داغ داغ است. برای هرتبلیغ 30 ثانیه ای، 4 میلیون دلار نیاز خواهد بود.

سوپرباول شماره 46 تاریخ آمریکا، مانند همیشه رکوردهای تازه ای از نظر تعداد بیننده تلویزیونی خواهد شکست. پیش بینی شده بیش از 150 میلیون بیننده تلویزیونی تنها درایالات متحده و ده ها میلیون نفر دیگر در سراسر دنیا این مسابقه را تماشا کنند. برای تیم پاتریوتس که تام بریدی مربی آنهاست، این بازی فرصتی عالی برای انتقام خواهد بود.

این تیم فینال سال 2008 برابر جاینتس را با نتیجه 17-14 باخته بود. پاتریوتس وبردی تاکنون سه عنوان قهرمانی ان اف ال درسالهای 2002،2004 و 2005 کسب کرده اند. جاینس افزون برقهرمانی درسال 2008، درسالهای 1991 و 1987 این عنوان را کسب کرده است. تام بریدی تاکنون درچهارفینال «سوپرباول» شرکت کرده و درسه فینال قهرمان شده است. فهرست رکوردهای او طولانی است و امروز پنجمین فینال خود را برای انتقام از «نیویورک جاینتس» به رهبری «الی منینگ» برگزارمی کند.

نظرات بینندگان