arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۸

هواشناسی: آلودگی هوا در خراسان رضوی از هفته آینده روند کاهشی دارد

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: انباشت آلاینده‌های جوی از ابتدای هفته آینده در مشهد و شهرهای بزرگ و صنعتی این استان رو به کاهش رفته لذا آلودگی هوا نسبت به هفته جاری کمتر خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن عراقی‌زاده گفت: روند افزایش آلودگی و انباشت آلاینده‌های جوی در مشهد و دیگر شهرهای بزرگ و صنعتی خراسان رضوی تا پایان هفته جاری ادامه اما از روزهای ابتدایی هفته آتی این استان تحت تاثیر جریانهای ناپایدار جوی قرار می‌گیرد سبب کاهش آلودگی‌ هوا شده آن را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: بارشهای پراکنده همراه با موج ابرناکی و وزش باد برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی در خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سه‌شنبه شب گذشته شاخص آلودگی هوا در مشهد به بیشتر حد رسید و از مرز ۱۴۷ (AQI) گذشت. طبق تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی با توجه به گسترش جریانهای پایدار جوی در این استان کاهش کیفیت هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی خراسان رضوی تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

وی افزود: بر این اساس کیفیت هوا در شهرهای بزرگ خراسان رضوی تا پایان هفته جاری برای گروههای حساس و در برخی ساعات برای تمامی افراد "ناسالم" خواهد بود.

عراقی‌زاده گفت: به همین خاطر افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از خانه خارج نشوند و دیگر شهروندان هم از فعالیت طولانی مدت در فضای آلوده خودداری کنند.

آلاینده‌های جوی در مشهد و شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی از روز دوشنبه هفته جاری رو به افزایش بوده اما به حدی نرسید که باعث تعطیلی مدارس شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان