arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۸

فرمانده نیروی دریایی: آماده همکاری در اجرای طرح صلح هرمز هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در اجرای طرح "صلح هرمز" آماده همکاری با هر کشوری در منطقه که برای دستیابی به امنیت جمعی تلاش کند هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دریادار حسین خانزادی روز پنجشنبه در حاشیه دومین همایش زوج‌های آسمانی نیروی دریایی ارتش در مشهد طی گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در فضایی که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همراه با سپاه پاسداران امنیت را به‌طور کامل برقرار کرده‌ نیاز به حضور هیچ بیگانه‌ای برای برقراری امنیت در منطقه خلیج‌ فارس نداریم.

وی ادامه داد: در طول سال در چند نوبت از محصولات و دستاوردهای جدید دفاعی نیروی دریایی رونمایی می‌شود و بهمن ماه امسال نیز ناوشکن دنا که در وزارت دفاع ساخته شده به نیروی دریایی ملحق خواهد شد.

وی گفت: ناو مین‌شکار صبا نیز به زودی و ناو موشک انداز زره هم که در نیروی دریایی ساخته شده است تا پایان سال به نیروی دریایی می‌پیوندد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای رفاه کارکنان نیروی دریایی افزود: از جمله این کارها در حوزه مسکن سازمانی است که این حوزه طی سال‌های اخیر در نیروهای مسلح رشد خوبی پیدا کرده است بطوریکه در بیشتر نقاط کشور ساخت خانه‌های سازمانی جدید آغاز شده و به زودی در این حوزه به نقطه پایدار خواهیم رسید.

دریادار خانزادی ادامه داد: طی هفته‌های گذشته نیز ۴۰۸ واحد سازمانی در بندر جاسک و همچنین در کنارک به بهره‌برداری رسید و به زودی در بندرعباس هم به همین تعداد واحد سازمانی بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: خانه‌های بسیاری هم بازسازی شده تا طی ۲ تا سه سال موضوع مسکن سازمانی در نیروی دریایی به نقطه پایدار برسد و کارکنان در این خصوص مشکل نداشته باشند.

رییس جمهوری اسلامی ایران مهر ماه امسال در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد پویش "صلح هرمز" را به عنوان یک برنامه همکاری منطقه‌ای شامل هشت کشور برای ایجاد صلح پایدار و درازمدت در تمام منطقه مطرح نمود.

هدف از این طرح برقراری امنیت در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز با مشارکت تمام کشورهای منطقه و به دور از دخالت نیروهای بیگانه است.

همچنین از دیگر مزایای این ابتکار ارتقای صلح، ثبات، توسعه و رفاه ساکنان منطقه، تضمین امنیت دریانوردی، تشویق تجارت، اقتصاد، تحکیم روابط فرهنگی و اجتماعی، تفاهم متقابل، تقویت مناسبات دوستانه، همکاری میان ملت‌ها، رسیدگی به تمام اختلافات برای ایجاد امنیت جمعی بیشتر است که تمام کشورها و مناطق را دربر می‌گیرد.

دومین همایش زوج‌های آسمانی نیروی دریایی ارتش از سوم تا پنجم دی ماه با حضور ۵۰ زوج در مشهد برگزار شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان