arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۸

پیروزی نتانیاهو در انتخابات داخلی حزب لیکود رسما تایید شد

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در انتخابات داخلی حزب لیکود با کسب حدود ۷۲ درصد آرا پیروز شده است. بنیامین نتانیاهو از ۲۰ سال پیش تاکنون رهبری حزب راستگرای لیکود را در دست دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، بر اساس نتایج رسمی اعلام شده از سوی حزب لیکود، بنیامین نتانیاهو با کسب حدود ۷۲ درصد آرا در مقابل «گیدئون سعار» که ۲۸ درصد آرا را کسب کرده، در انتخابات داخلی این حزب پیروز شد.

پیشتر نتانیاهو در توییتی نوشته بود که پیروزی بزرگی کسب کرده است. وی همچنین از اعضای لیکود به خاطر اعتماد و حمایت آن ها تشکر کرده بود.

۱۶ هزار نفر از اعضای حزب لیکود روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۳ به وقت محلی برای انتخاب رهبر این حزب به پای صندوق‌های رای رفتند.

برهمین اساس به نظر می رسد که نتانیاهو رهبر این حزب باقی بماند.

بنیامین نتانیاهو از ۲۰ سال پیش تاکنون رهبری حزب راستگرای لیکود را در دست دارد.

برنده انتخابات باید حزب را در انتخابات پارلمانی جدید که برای ماه مارس (سه ماه دیگر) برنامه ریزی شده، رهبری کند.

پس از ناکامی گانتس و نتانیاهو در تشکیل کابینه ائتلافی و نیز رییس کنست برای معرفی نخست وزیر، نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی پیش‌تر طرح انحلال بیست‌ ودومین دوره پارلمان را تصویب کردند.

با انحلال کنست، سومین انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی در طول یک سال، ۲ مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار می‌شود.

پیش از این، ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در ۲۰ فروردین و ۲۶ شهریور ماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رأی رفتند که در هر دو بار تشکیل دولت رژیم صهیونیستی به شکست انجامید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان