arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۸

نیروی دریایی پاکستان موشک‌های ضدناو آزمایش کرد

نیروی دریایی پاکستان روز جمعه موشک‌های ضد ناو با قابلیت شلیک از شناور جنگی و زیردریایی را در آب‌های آزاد شمال دریای عمان (دریای عرب) آزمایش کرده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه های پاکستان به نقل از بیانیه رسمی نیروی دریایی این کشور اعلام کردند: این موشک ها از شناورهای تندرو جنگی و زیردریایی شلیک شده و قادر به انهدام اهداف خود از سطح دریا به دریا و سطح دریا به زمین است.

پاکستان در زمینه تولید موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

پاکستان انواع موشک کروز « بابر» را در اختیار دارد که از زمین و دریا به سمت هدف شلیک می شوند و به تازگی پیشرفته ترین مدل موشک کروز با نام «رعد» نیز در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است که قابلیت شلیک از جنگنده به سمت هدف را دارد.
دریادار «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیرو دریایی پاکستان که در مراسم آزمایش موشک ها حضور داشت، گفت : نیروهای این کشور آماده مقابله با هر نوع تهاجم خارجی به قلمرو آبی پاکستان هستند.اواسط شهریورماه امسال با تشدید تنش ها میان رقبای سنتی جنوب آسیا بر سر کشمیر و اعلام آماده‌باش نیروی دریایی هند، پاکستان اقدام به چند رزمایش نظامی در سواحل «کراچی» کرد.
نیروهای مسلح پاکستان در تلاش برای افزایش توان نظامی و دفاعی خود، همواره می کوشند تا در زمینه توانایی های موشکی و نظامی، از همسایه و رقیب سنتی خود هند در شبه قاره، عقب نمانند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان