arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۸

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ساحل عاج به کودتا متهم شد

دادستانی ساحل عاج، «گیلرمو سورو» رهبر پیشین شورشیان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ‌آینده این کشور را به توطئه برای انجام کودتا متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستانی ساحل عاج، «گیلرمو سورو» رهبر پیشین شورشیان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ‌آینده این کشور را به توطئه برای انجام کودتا متهم کرد.

به گزارش بامداد جمعه خبرگزاری رویترز، دادستانی ساحل عاج اعلام کرد که سورو ممکن است به خاطر این اتهام به حبس ابد محکوم شود.

پیش‌تر چهار منبع دولتی ساحل عاج اعلام کرده بودند که مقام های این کشور برای سورو که بیش از شش ماه است در خارج کشور به سر می‌برد، قرار بازداشت صادر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، «آلن لوپونیون» مشاور سورو به رویترز گفت: وی قرار بود روز دوشنبه از فرانسه به کشور باز گردد؛ اما هواپیمای حامل وی از مبدأ پاریس به دلایل امنیتی مسیر خود را به سمت کشور غنا تغییر داد.

سورو رهبر شورشیان مخالف «لوران باگبو» رییس جمهوری پیشین ساحل عاج بود که سال ۲۰۱۰ در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد.

لوران باگبو از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ رییس‌ جمهوری ساحل عاج بود. وی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۰ ساحل عاج با نادیده انگاشتن آرای مردم و سرکوب مخالفانش، خود را رییس‌ جمهوری ساحل عاج خواند.

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۰ و پیروزی «آلاسان واتارا»، درگیری ‌های داخلی در ساحل عاج روی داد که تا کنون هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند.

«آلاسان واتارا» رییس جمهوری ساحل عاج اکتبر ۲۰۱۵ برای دومین بار با ۸۰ درصد آرا برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان