arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۸

مون: دنیا باید برای پیشبرد مذاکرات با کره شمالی تلاش کند

«مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی تاکید کرد جامعه بین المللی باید برای حفظ مذاکرات صلح با کره شمالی به صورت جدی تلاش کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی تاکید کرد جامعه بین المللی باید برای حفظ مذاکرات صلح با کره شمالی به صورت جدی تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، مون روز جمعه در نشستی در سئول تاکید کرد مساله هسته ای شبه جزیره کره هنوز حل نشده است و کره شمالی نسبت به گفت و گوها بسیار با احتیاط برخورد می کند.

او تصریح کرد مساله پیشبرد گفت و گوها با کره شمالی اهمیت زیادی دارد این موضوع به آینده شبه جزیره کره مرتبط است باید کاری کرد که گفت و گوها در مسیر برقراری صلح دایمی در منطقه باشد.

وی گفت که اگر کره شمالی صادقانه عاری سازی منطقه شبه جزیره از تسلیحات اتمی را محقق کند، جامعه بین المللی نیز باید به آن واکنش مناسبی نشان دهد.

یونهاپ نوشت صلح در منطقه شبه جزیره کره بسیار شکننده است و بین کره شمالی و آمریکا گفت و گویی در جریان نیست و وضعیت در منطقه بسیار حساس شده است.

این خبرگزاری می افزاید که کره شمالی برای عاری سازی منطقه از تسلیحات اتمی گام جدی برنداشته است.

کره شمالی به طور یک جانبه پایان سال میلادی جاری را به عنوان مهلت آمریکا برای دادن امتیاز در گفت و گوهای خلع سلاح هسته ای اعلام کرده است پیونگ یانگ همچنین گفته است اینکه آمریکا چه «هدیه ای برای کریسمس» دریافت کند کاملا بستگی به واشنگتن دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان