arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۸

اندیشکده انگلیس: پیام رزمایش مشترک، کاهش نفوذ آمریکا در منطقه است

عضو ارشد اندیشکده امنیتی و دفاعی انگلیس به‌نام «روسی» تصریح کرد؛ رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه حامل این پیام است که نفوذ آمریکا در منطقه در حال کم‌رنگ شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جاناتان ایال» در گفت‌وگو با فایننشال تایمز که شامگاه جمعه در تارنمای این نشریه منتشر شد، گفت: این یک رزمایش کاملا حساب شده است که هر سه بازیگر آن پیروز هستند. ایران ادعا می کند که قدرت منطقه است؛ روسیه نقش خود را به عنوان بازیگر کلیدی در خاورمیانه به نمایش می‌گذارد و چین نشان می‌دهد که قدرت دریایی جهان است.

وی افزود: پیام راهبردی رزمایش این است که این کشورها تحولات منطقه خاورمیانه را رقم می‌زنند.

از سویی یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به فایننشال تایمز گفته است که ایران بایستی درباره شرکت در رزمایش دریایی مشترک تجدید نظر کند. وی مدعی شد که این اقدام بایستی تمام کشورهایی را که برای حفاظت از تردد آزاد کشتی‌رانی در منطقه منافعی دارند نگران کند.

رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه از روز جمعه به مدت چهار روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده است.

سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح روز چهارشنبه نیز در نشست خبری اعلام کرده بود این رزمایش در جهت تقویت و افزایش تجربه در امنیت تجارت بین المللی در این منطقه برگزار می‌شود.

وی تبادل تجربه امنیت در میان کشورهای ایران، روسیه و چین و مقابله با تروریسم و دزدی دریایی را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد و گفت: پیامدهای امنیتی این رزمایش برای کل کشورهای جهان خواهد بود و ثبات امنیتی را در پی خواهد داشت.

سردار شکارچی همچنین گفت: هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات برای حوادث دریایی است که از زمان شروع این رزمایش نیز انجام می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان