arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۸

استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در «آفتاب نیمه شب»

شهریار بحرانی دکوپاژ اولیه برخی از سکانس های «آفتاب نیمه شب» را با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در استودیو مجازی انجام می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهریار بحرانی دکوپاژ اولیه برخی از سکانس های «آفتاب نیمه شب» را با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در استودیو مجازی انجام می دهد.

شهریار بحرانی دکوپاژ اولیه سکانس های پرهزینه فیلم اخیرش با نام «آفتاب نیمه شب» را با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در استودیو مجازی انجام می دهد. این اقدام برای شبیه سازی، مطالعه از درون، بررسی رنگ و نور، زوایای دوربین و زمان بندی دقیق قبل از فیلمبرداری، توسط میثم احمدی متخصص هوش مصنوعی به عنوان مدیر پروژه فوق انجام می گیرد.

در این فرآیند به کمک هوش مصنوعی صحنه مورد نظر، بازسازی شده و با استفاده از عینک های واقعیت مجازی( Virtual Reality یا VR) قابل رویت می شود. در این مرحله از ساخت فیلم تورج منصوری مدیر فیلمبرداری، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری و امیر کاملان زرگر زرین مدیر جلوه‌های ویژه بصری «آفتاب نیمه شب»، بحرانی را همراهی می کنند.

تاکنون در فیلم های دفاع مقدسی و یا مشابه از جلوه های ویژه کامپیوتری و میدانی بهره گرفته شده است اما بحرانی در «آفتاب نیمه شب» به منظور کاهش هزینه صحنه های پیچیده آن و استانداردسازی فیلم از واقعیت مجازی بهره می گیرد.

بحرانی بنا دارد تا پس از اتمام پروژه «آفتاب نیمه شب» از هوش مصنوعی و استودیو مجازی (پروداکشن مجازی) در فرآیند تولید سریال «ملک سلیمان نبی ع» نیز در سطح وسیع تری استفاده کند.

«آفتاب نیمه شب» درباره سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز ۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند.

برخی از عوامل فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: شهریار بحرانی، جانشین تهیه کننده و مجری طرح: محمدرضا رمضانی فرانی، نویسنده: سیدمحمد حسینی، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، فیلمبرداران: سعید صادقی، مصطفی دالایی، مرتضی اکبری، عکاس: نادر فوقانی، مشاور تهیه کننده: محمد صادق آذین، مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، بازیگردان: محمد حاتمی، دستیار اول کارگردان: یعقوب غفاری، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، طراح چهره پردازی: سید جلال موسوی، تدوین: مهدی اسدی، صدابردار: سیدمحمود محمودکاشانی، جلوه‌های ویژه بصری: امیر کاملان زرگر زرین، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر برنامه ریزی: مجید حقی طارونی، برنامه ریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه: ابوالفضل زحمتی، مستندسازی پشت صحنه: مسعود قندی، مدیر تدارکات: مسعود شرفی کیا، روابط عمومی: سمانه احمدی.

منبع: مهر
نظرات بینندگان