arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۸

90 کشته در انفجار پایتخت سومالی

شهردار موگادیشو تایید کرد که در اثر انفجار در یکی از شلوغ‌ترین ساعت رفت‌وآمد در این شهر دستکم 90 تن که اکثر آنها محصل هستند کشته‌ شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.انفجار ناشی از یک خودروی بمب‌گذاری شده بود که در یکی از شلوغ‌ترین محلات موگادیشو، پایتخت سومالی روی داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

90 کشته در انفجار پایتخت سومالی

شهردار موگادیشو تایید کرد که در اثر انفجار در یکی از شلوغ‌ترین ساعت رفت‌وآمد در این شهر دستکم 90 تن که اکثر آنها محصل هستند کشته‌ شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، انفجار ناشی از یک خودروی بمب‌گذاری شده بود که در یکی از شلوغ‌ترین محلات موگادیشو، پایتخت سومالی روی داده است.

بر اساس گفته‌های عمر محمود، شهردار موگادیشو در این انفجار دستکم 17 پلیس، 73 غیرنظامی و چهار خارجی جان باخته‌اند.

رسانه‌های خبری پیش از این اعداد کمتری را به عنوان کشته‌های این انفجار اعلام کرده بودند. در میان کشته‌ها چهار مهندس ترکیه‌ای هم هستند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما در گذشته گروه شبه‌نظامی الشباب عملیات‌های مشابهی را در این منطقه انجام داده بود.

یک شاهد عینی این بمب‌گذاری را قتل عام خوانده است.

او می‌گوید: "تنها چیزی که به چشم من می‌آمد جسد بود ... برخی از آنها در اثر انفجار کشته شده بودند و برخی به حدی سوخته بودند که قابل شناسایی نبودند".

نظرات بینندگان