arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۸

اعرافی، امام جمعه قم در مورد آلودگی هوا: مردم باید اهتمام داشته باشند

امام جمعه قم گفت: امروز آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور یک درد مزمن است و مردم باید اهتمام کرده و دولتمردان باید برنامه ریزی کنند، وظیفه دولتمردان بودجه منهای نفت است؛ کسری بودجه را باید در مبارزه با قاچاق، حل مشکل فرار مالیاتی، خصوصی سازی درست و اعتماد به مردم دنبال کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعرافی، امام جمعه قم در مورد آلودگی هوا: مردم باید اهتمام داشته باشندعلیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) گفت: زندگی حضرت زینب(س) به عنوان زنی قهرمان، خطیب و پیام آور عاشورا را باید شناخت.

وی افزود: حضرت یک بانوی بزرگ و الگو نه تنها برای زنان بلکه برای همه مردم و عالم است، امروز هم پیام و مقاومت زینبی می تواند بشر را از چنگ دشمنان نجات دهد، روز پرستار که به مناسبت این میلاد بزرگ نامگذاری شده است را گرامی می داریم و از همه پرستاران تشکر می کنیم که در خدمت مردم هستند چرا که عملکرد درست پرستار آلام مریضان را کاهش می دهد و از اجر بزرگی برخوردار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به چهلمین سالگرد نهضت سوادآموزی اظهار داشت: نهضت سوادآموزی با فرمان امام راحل در سال 58 آغاز به کار کرد و در فاصله 40 سال ضریب سواد در کشور از 47 درصد به قریب 90 درصد رسیده است و اگر تا سن 50 سال لحاظ شود این میزان 98 درصد است.

وی ادامه داد: با وجود این که جمعیت کشور بیش از 2 برابر شده اما این مسیر بزرگ طی شده است، در قم ضریب سواد بالای 91 درصد است؛ آموزش و پرورش باید پوشش کاملی داشته باشد تا شاهد بی سوادی هیچکس نباشیم، باید تلاش کنیم در فاصله چند سال باقی مانده برنامه ششم، ضریب سواد در سن زیر 50 سال به حد کامل برسد؛ بی سوادی زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید دست اندرکاران و مسؤولان اهتمام بورزند و اصل مهم سواد آموزی را بر اساس تأکیدات امام و رهبر معظم انقلاب اجرایی کنند.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت حماسه 9 دی، این حماسه را نماد بصیرت و میثاق امت با امام دانست و ابراز داشت: در سال 88 مواجه با فتنه ای شدیم که آسیب های فراوانی به کشور وارد کرد، قصه از اینجا شروع شد که اصل انتخابات زیر سؤال رفت و ادعای تقلب شد، ادعایی که هیچگاه نتوانتند آن را ثابت کنند.

وی عنوان کرد: در طول 40 سال گذشته جریانات و گروه های مختلف سیاسی آمدند و رفتند اما اینکه در سال 88 کسانی از روی غرض یا فریب ادعای تقلب 10 میلیونی کنند امر غیر قابل قبولی بود و رهبر معظم انقلاب پرچم دفاع از آراء مردم را بلند کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اگر انتخابات را زیر سؤال ببریم و تسلیم قانون در همه مراحل آن نشویم به کشوری تبدیل می شویم که همیشه باید در جنگ باشد، انتخابات بر اساس قانون و فرمول تعیین شده پیگیری می شود که بارها انجام و قدرت در سطح ریاست جمهوری، خبرگان، مجلس و شوراها جابه جا شده است.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان برای پاسداری از آراء مردم دقت های لازم را انجام می دهد و گاهی هم کسانی می گویند کافی نیست، این که کسانی بر خلاف قانون مردم را به خیابان ها بکشانند و بگویند انتخابات باید ابطال شود به معنای فروریختن امنیت و اقتدار کشور است.

امام جمعه قم گفت: با وجود این که رهبر معظم انقلاب جلساتی برای پیگیری ادعاها گذاشتند کسانی تسلیم مسیر قانونی، آراء مردم و هدایت رهبری نشدند، در حالی که باید برمی گشتند و استغفار و تمکین به قانون می کردند.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر نیز کسانی وارد صحنه شدند و مطالبات به حق مردمی را منحرف کردند، مردم در برابر این که ناگهان قیمت بنزین 3 برابر شود سؤال داشتند و سختی و گرانی بر آن ها فشار می آورد و حق داشتند، اما در این میان نقشه شیطانی آمریکایی که در عراق و لبنان دنبال می شود و در صدد این هستند که با ناامن سازی جبهه مقاومت و فروپاشی اقتصاد آن ها کمر مقاومت را بشکنند، در ایران نیز دنبال شد و آسیب های زیادی را به کشور زدند.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: ملت بزرگ ایران سختی ها را تحمل کرده و نقد و اعتراض خود را هم بیان می کند، جای حرف حق در انتخابات و انتخاب درست است اما دنیا بداند ملت ایران با وجود همه سختی ها با هوشمندی، بصیرت و مقاومت با چشم های تیز و گام های استوار از موانع عبور خواهد کرد، فتنه ها را پشت سر خواهد گذاشت و بر دشمنان اسلام و انقلاب به فضل خدا پیروز خواهد شد.

وی عنوان کرد: ملت ایران شکوه حضور خود را در 9 دی، 22 بهمن و انتخابات بزرگ دوم اسفند نشان خواهد داد و دنیا بار دیگر عمق بینش و بصیرت ملت را تماشا خواهد کرد؛ انتظار مردم عزیز از مسؤولان این است که گرانی را مهار کنند و برای بیکاری چاره ای بیندیشد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امروز آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور یک درد مزمن است و مردم باید اهتمام کرده و دولتمردان باید برنامه ریزی کنند، وظیفه دولتمردان بودجه منهای نفت است؛ کسری بودجه را باید در مبارزه با قاچاق، حل مشکل فرار مالیاتی، خصوصی سازی درست و اعتماد به مردم دنبال کنند.

وی اضافه کرد: ملت ایران ایستاده و آماده است و نباید بی جهت بر ملت فشار وارد کنیم، باید تدابیر لازم برای حل مشکلات مردم اندیشیده شود و مسؤولان باید به دنبال حل مشکلات بر مردم باشند

منبع: رسا

نظرات بینندگان