arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

نوبخت: به جای "هو کردن" راه را نشان دهید

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران، عده‌ای به جای "هو کردن" راه را نشان دهند و کمک کنند تا کشور از تنگه‌ای که در آن قرار دارد به سلامت عبور کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدباقر نوبخت شنبه شب در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: محاصره دشمن بسیار جدی است لذا در این شرایط دولت به همیاری و مساعدت صاحب نظران نیاز دارد.

معاون رییس جمهوری گفت: در این شرایط همه ما در معرض آزمایش قرار داریم که چه قدر به آنچه می‌گوییم پایبند هستیم.

نوبخت ادامه داد: این حق برای همه وجود دارد که نسبت به لایحه بودجه اظهار نظر کنند بودجه در واقع یک پیش‌بینی از منابع و یک برآورد از هزینه‌ها در راستای تحقق سیاستهای دولت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: کل منابع سالانه در سه بخش میزان فروش نفت، میزان دریافت مالیات و میزان فروش اوراق اسناد خزانه تعریف می‌شود که افراد مختلف در خصوص کم یا زیاد کردن آنها نظرات مختلفی دارند اما دولت تلاش می‌کند تسلیم تصمیم دشمن نشود و از راه‌های مختلف همچنان نفت خود را در بازار جهانی عرضه کند.

وی بیان کرد: هم اینک نه تنها وزارت نفت بلکه سایر نهادها با همکاری یکدیگر تلاش می‌کنند تا تسلیم اراده نادرست و ناپاک رژیم آمریکا مبنی بر توقف صادرات نفت ایران نشوند و از راه‌های مختلف با دور زدن تحریمها در تلاش برای صادرات نفت هستند و حتی قراردادهای نفتی متعددی با بخشهای مختلف به امضا رسانیده‌اند.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: دشمن در حال رصد اقدامات ایران است لذا انتظار داریم که برخی ما را وادار به شرح چگونگی صادرات نفت نکنند.

نوبخت اضافه کرد: دولت تاکنون هیچ قصور یا تاخیری در پرداخت یارانه‌ها، حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و مستمری بگیران نداشته و پرداخت اعتبارات مربوط به پروژه‌های عمرانی نیز به موقع انجام شده است.

وی گفت: از منتقدان درخواست می کنم که به دولت اعتماد کنند تا کاری که شروع کرده را به اتمام برساند، در این بخش دولت از نظرات مختلف در خصوص نحوه تحقق سه محل درآمدی صادرات نفت، فروش اوراق خزانه و مالیات ستانی استقبال می‌کند البته با در نظر گرفتن این موضوع که دولت به هیچ وجه نمی‌تواند از پرداختهای مربوط به رفاه اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، نیروهای مسلح، بهداشت و درمان، فرهنگیان و دانشگاهیان بکاهد.

معاون رییس جمهوری گفت: ایران در تحریم قرار دارد و درآمدهایش کم است لذا کسی کشف بزرگی در این خصوص نکرده، منتها هنر اصلی، مدیریت درست همین درآمدهای اندک است.

نوبخت اظهار داشت: دولت مصمم است که به هیچ وجه زیر بار زورگویی دولت آمریکا نرود و به مطالبی که غربی‌ها می‌گویند، دل نبندد و با تمام توان اگر راهی برای لغو تحریم ها وجود داشته باشد را در پیش گیرد همان طور که دولت در سال ۱۳۹۲ برای حفظ منافع ملی و مصالح ملی این کار را انجام داد.

نوبخت اظهار داشت: دولت پیشنهادات خود در خصوص منابع و مصارف در قالب لایحه بودجه سال ۹۹ تقدیم مجلس کرده و تابع نظر مجلس است و تا کنون نیز خیلی از افراد صاحب نظر، نظرات ارزشمند خود درباره لایحه بودجه را به هر شکل ممکن به اعضای کمیسیون تلفیق مجلس منعکس کردند و نمایندگان نیز که افراد فهیمی هستند کلیات لایحه را تصویب کردند.

معاون رییس جمهوری گفت: هم اینک نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سرعت پیش می‌روند و تاکنون بخشی از تبصره‌های درآمدی را نیز تصویب کرده اند.

نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص استعفای رییس جمهوری، آن را کذب محض دانست و گفت: این حرف در واقع اهانت به خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی است مگر می‌شود به کسانی که رای دادند، اهانت کنیم و بگوییم اینها مرعوب بوده و تهدید شدند، این حرف سبک و سخیفی است.

نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص علت کاهش اعتبارات حاشیه شهر مشهد در بودجه سال ۹۹ گفت: کاهش اعتبارات حاشیه شهر مشهد به هیچ وجه صحت ندارد، هم اینک دولت از طرحهای مختلف سپاه، وزارت راه و شهرسازی و استانداری در حاشیه شهر مشهد پشتیبانی مالی می‌کند، حتی در طرح توسعه مسکن روستایی که ویژه بازسازی خانه‌های روستایی محرومین است، ساخت دو هزار واحد مجزا در حاشیه شهر مشهد به سهم خراسان رضوی در این طرح افزوده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

معاون رییس جمهوری علت عدم اختصاص بودجه زیارت به خراسان رضوی را نیز درخواستهای متعدد استانها و حتی روستاهایی که امامزاده داشتند نسبت به سهیم شدن در اعتبارات بودجه زیارت ذکر کرد.

نظرات بینندگان