arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

هشدار روسیه به آمریکا؛ اعمال فشار بر ایران اوضاع را به بن‌بست می‌کشاند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای نسبت به سیاستهای آمریکا در قبال ایران و سوریه هشدار داد و در عین حال از رسانه ها خواست تا در پوشش تحولات منطقه به ویژه موضع مسکو در قبال ایران و سوریه منصف باشند و از نشر اکاذیب که می تواند به روابط کشورها آسیب بزند، پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای که آن را بر روی وب سایت خود قرار داده گزارش های برخی رسانه ها درباره "زد و بندهای سیاسی" این کشور با غرب در منطقه و قربانی شدن برخی کشورها را نادرست خواند و از آن ابراز تاسف کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود به مقاله نشریه "آرگیومنتی نیدلی" درخصوص اوضاع سوریه و پیرامون ایران و زد و بندهای سیاسی درباره آنها اشاره می کند و می نویسد: ناچاریم با تأسف خاطرنشان کنیم که "آرگیومنتی نیدلی" با استناد به منابع افشا نشده به نشر اکاذیب غیرمنصفانه و کاملاً بی‌اساس در مورد برخی "بده بستان ها" بین روسیه و آمریکا در مورد سوریه و ایران پرداخته است. [باید این نکته را عنوان کنیم که] هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه ادعای توافق کشور ما با عملیات نظامی آمریکا علیه ایران در ازای عدم دخالت غرب در امور سوریه از حقیقت به دور باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: محاکمه نشر این اکاذیب را به وجدان نویسندگان آنها وامی‌گذاریم. روسیه به دقت و پیگیرانه اصول حقوق بین‌المللی را رهنمود قرار داده و هر تلاشی برای تحمیل نسخه‌های بیگانه برای تنظیم بحران داخلی سوریه را غیر قابل قبول تلقی می‌کند. تنظیم بادوام فقط از راه گفتگوی مستقیم و گسترده حکومت و اپوزیسیون و بدون هر نوع شروط مقدماتی ممکن می‌شود.

وزارت خارجه روسیه می گوید: در مورد ایران هم موضع روسیه به خوبی معلوم است. ما راه قهرآمیز رسیدگی به مسائل مربوط به برنامه اتمی ایران را به طور قطعی رد می‌کنیم. به طرف آمریکایی هشدار می‌دهیم که امید بستن به فشار مجازات‌ها به ضرر روند مذاکره و باعث تشدید تنش شده و اوضاع را به بن بست می‌کشاند.

در پایان این بیانیه آمده است : ما تمایل داریم تا در موقعیت پیچیده و انفجارآمیز کنونی منطقه، به رویکرد حرفه‌ای و موزون تر رسانه‌های گروهی بر اساس اطلاعات موثق و بررسی شده و نه سوء استفاده ها و شایعات امیدوار باشیم.
نظرات بینندگان