arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

وزارت نفت عراق: توقف تولید میدان ناصریه تاثیری بر صادرات ندارد

وزارت نفت عراق اعلام کرد که توقف تولید میدان ناصریه از سوی معترضان تاثیری بر صادرات و عملیات تولید نفت نخواهد داشت. بغداد از تولید مازاد میادین نفتی جنوبی در بصره، صادرات میدان ناصریه را جبران می کند و توقف عملیات میدان نفتی موقتی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت نفت عراق افزود که بغداد از تولید مازاد میادین نفتی جنوبی در بصره، صادرات میدان ناصریه را جبران می کند و توقف عملیات میدان نفتی موقتی است.

براساس اعلام وزارت نفت عراق، پس از اقدام معترضان در انسداد جاده و جلوگیری از فعالیت کارگران برای دسترسی به میدان نفتی عملیات تولید در ناصریه که ۸۰ هزار تا ۸۵ هزار بشکه در روز تولید دارد، متوقف شد.

بیش از ۹۰ درصد از درآمد عراق بر درآمدهای نفتی متکی است و این کشور پس از عربستان دومین تولیدکننده عمده نفت خام در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

وزارت نفت عراق اعلام کرده بود که صادرات روزانه نفت این کشور به ۳ میلیون و ۶۰۳ هزار بشکه در روز افزایش یافته است که سه میلیون و ۴۶۸ هزار بشکه از آن از طریق بندر "بصره" در جنوب این کشور روانه بازارهای جهانی می‌شود.

در بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی عراق، میانگین صادرات نفت ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز و به ‌نرخ هر بشکه ۵۶ دلار تعیین شد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸، روزانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه و به‌ نرخ هر بشکه ۴۶ دلار پیش بینی شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان