arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

قرائتی: ساخت مسجد در کشور رایگان خواهد بود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: با کسب اجازه از مقام معظم رهبری برای ساخت مسجد در سراسر کشور زمین، مجوز ساخت، نقشه، نظارت و حمل مصالح تا محل اجرای پروژه رایگان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت السلام محسن قرائتی عصر یکشنبه با حضور در مصلای جزیره کیش بیان داشت: متأسفانه افرادی پس از مرگ هم وصیت‌های آزار دهند و پر زحمت بر وراث می‌کنند، شایسته این است که هزینه‌های دفن و کفن سنگین و چند صد میلیونی در مکان‌های خاص و متبرکه را خرج تهیه جهیزیه جوانان و اعمال خیر کنند.

حجت اسلام قرائتی از خیرین خواست در صورت تمایل به ساخت مسجد عنایت به کسب اجازه‌ای که از مقام معظم رهبری داشته‌ایم، می‌توانند با هماهنگی و تشخیص و راهنمایی ما در مناطق نیازمند و پر جمعیت جهت ساخت مسجد اقدام کنند و از زمین، نقشه، مجوز ساخت، نظارت و حمل مصالح تا پای کار به صورت رایگان بهرمند شوند.
وی با تفسیر سوره عصر گفت: عصر قسم به زمان و فرصتی که با غروب از دست می‌رود باید هوشیار باشیم که زمان ما ارزش دارد زمان را ازدست ندهید.

قرائتی مفسر با سابقه قرآن افزود: باید از این شبهای طولانی زمستان بیشترین بهره را ببرید و زمان خود را با دیدن تلویزیون و خواندن روزنامه هدر ندهید.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم حداقل هفته‌ای یک کتاب بخوانید، بدانید که همیشه وقت ندارید همواره در خطر خسارت هستید.

قرائتی در ادامه با اشاره به سوره عصر گفت: خدا در این سوره مبارک به انسان جهت آگاهی به خسارتهای بی شمار نه در ابعاد مالی بلکه صحبت از خسارتی که به عمر و دین و آخرت انسان میرخورد کد می‌دهد.

قرائتی افزود: بیشتر انسان‌ها مواظب مال و مادیات هستند که امروز قیمت ارز و املاک چه شد در حالی که ضرر واقعی بر عمر و دین و آخرت خود می‌زنند.

وی اشاره کرد: در این سوره به زمان قسم داده می‌شود و چهار بار تاکید بر کلمه قطعاً می‌رساند که انسان به جهت خسران همچون یخ از شش جهت آب خواهد شد و چه بسا انسان غافل زیان‌های که همچنان برخود می‌زند.

وی گفت: ایمان ۱۰ نشانه و درجه دارد یکی از نشانه‌ها دروغ نگفتن است مؤمن و مسلمان واقعی به هر قیمتی دروغ نمی‌گوید همانطور که امیرالمومنین حضرت علی (ع) می‌فرماید اگر کره زمین را در دست و اختیار من بگذارند پوست جو از دهان مورچه به دروغ و ظلم نمی‌گیریم.

وی در مورد حمایت از حیوانات گفت: حمایت و مواظبت از حیوان در اسلام تاکید شده است. روایتی است که اگر آب به اندازه وضو داری و سگی تشنه باشد باید آب را در اختیار سگ بگذاری و خود تیمم کنی و این از زیبایی‌های اسلام است.

وی اظهارداشت: تهمت جرم است می‌توانی شکایت کنی ولی غیبت جرم نیست و در هیچ نقطه دنیا برای غیبت کردن جرمی تعریف نشده است. متأسفانه دست ما اسلام خالی است و از شش طرف همچون یخ آب می‌شویم چون دستمان خالی است و همواره در خساران و ضرر و زیان هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: شنیدن حرف حق و اقدام انسانی شیرین است. کارهای خیر در زندگی همچون ساخت مدرسه و بیمارستان و مسجد حق است و باید به سمت کارهای حق برویم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان