arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

آسیب‌دیدگی زانو و افزایش احتمال ابتلا به آرتریت

آسیب دیدگی زانو در اوایل دوران بزرگسالی ممکن است احتمال ابتلا به آرتریت را جلو اندازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آسیب دیدگی زانو در اوایل دوران بزرگسالی ممکن است احتمال ابتلا به آرتریت را جلو اندازد.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد جوانانی که دچار آسیب دیدگی زانو هستند بیش از دیگر همسالان خود احتمال دارد در دوران میانسالی به عارضه آرتریت (التهاب مفصل) دچار شوند.

پزشکان با انجام تحقیقاتی روی ۱۵۰ هزار فرد ۲۵ تا ۳۴ ساله که حدود ۵۲۰۰ نفر از آنان سابقه آسیب‌ دیدگی زانو داشتند، دریافتند آسیب دیدگی زانو در اوایل دوران بزرگسالی ممکن است خطر ابتلا به آرتریت را به ویژه در مواردی که فرد دچار شکستگی استخوان‌ها یا پارگی بافت‌های همبند می‌شود، جلو اندازد.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه "لوند" در سوئد در بررسی‌های خود تاکید کردند: افرادی که دچار آسیب‌ دیدگی زانو بودند در مقایسه با افراد دیگر در ۱۱ سال نخست مطالعات، شش برابر بیشتر در معرض ابتلا به عارضه آرتروز زانو بودند.

به گفته متخصصان آسیب‌هایی که داخل مفصل زانو به طور مثال در منیسک رخ می‌دهد ممکن است به ناهماهنگی انتقال نیرو در مفصل زانو منجر شود و در شرایط وارد شدن فشار مضاعف بر غضروف‌ها می‌تواند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهد. همچنین آسیب‌های وارد شده به محیط خارجی مفصل زانو کمتر می‌تواند ابتلا به عارضه آرتروز را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ژاپن تودی، عارضه آرتروز اغلب مفصل‌های تحمل کننده وزن را درگیر کرده و در نهایت بیمار مجبور به تعویض مفصل می‌شود. داشتن اضافه وزن، افزایش سن و فعالیت در مشاغلی که فشار زیادی بر مفصل‌ها وارد می‌کند از جمله فاکتورهای شناخته شده در ابتلا به این عارضه هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان